« tornar

223402 - Projecte Ciències 12-15: de la motivació als sabers competencials

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Ciències experimentals i matemàtiques
Modalitat Semipresencial
Nivell Secundària i Batxillerat
Coordinador
Professorat Concepción Calvo Lomero, Gemma Garcia Caceres, Joan Aliberas Maymi, Josep Lluís Estaña Viver, Mercè Guerrero Sala
Data Del 6 al 12 de juliol. De 16:00 a 19:00
Dies Dimecres, dijous, divendres, dilluns i dimarts
Adreça Escola Joan Pelegrí, c/ Consell de Cent,14
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat105,00€


Si vols ampliar la teva certificació a 30 hores, matricula’t sense cost addicional al curs  223013 - Jornades Ser docent al segle XXI: Qui som, què fem i per què ho fem?

  •  Si t’interessa fer un tercer curs, només hauràs de pagar un suplement de 25 euros.
  • Recorda que els cursos de 30 hores són vàlids per al concurs de mèrits de la pròxima convocatòria d’estabilització de plantilles docents, així com per als estadis de promoció docent.
  • Cursos reconeguts dins el Pla de formació permanent de professorat del Departament d’Educació (gestió en tràmit).

Calendari:  

Semipresencial

  • En línia: 6 i 12 de juliol.
  • Presencial: 7, 8, 11 i 13 de juliol.

Descripció:

 En línia amb el nou currículum, presentem un projecte curricular per a l’ESO, basat en la recerca didàctica, pensat per activar les emocions i el raonament de sentit comú dels alumnes i així estimular tant el seu aprenentatge científic com la seva motivació intrínseca.

Metodologia:

A part de la presentació del curs i dels debats finals, combinarem la realització d’algunes activitats pràctiques representatives de la filosofia del projecte amb la descripció de la resta i de la narració que van construint. Hi mantindrem un diàleg permanent.

Continguts:

Presentarem la proposta curricular del projecte “Competències de pensament científic per a l’ESO” que abreviadament anomenem “Ciències 12-15”. Cobreix de primer a tercer i consta de 9 unitats que estaran a l’abast dels assistents. Mostrarem també els seus fonaments en la recerca didàctica: modelització, diàleg i treball cooperatiu, un currículum que construeix narració, continguts transdisciplinaris, una avaluació adequada, etc.

Avaluació:

Es tindrà en compte tant l’assistència com la participació en els debats.

Cadascuna de les quatre primeres sessions constarà de dues hores i mitja de connexió i mitja hora per fer una tasca personal que caldrà valorar. La cinquena sessió serà de tres hores.

 

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »