« tornar

223501 - Activitats matemàtiques: de la realitat al simbolisme

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Ciències experimentals i matemàtiques
Modalitat en línia
Nivell Secundària i Batxillerat
Coordinador
Professorat Mikel Martín Relancio
Data De l'11 al 15 de juliol. De 11:30 a 14:30
Dies De dilluns a divendres
Adreça Escola Joan Pelegrí, c/ Consell de Cent,14
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat105,00€


Si vols ampliar la teva certificació a 30 hores, matricula’t sense cost addicional al curs  223013 - Jornades Ser docent al segle XXI: Qui som, què fem i per què ho fem?

  •  Si t’interessa fer un tercer curs, només hauràs de pagar un suplement de 25 euros.
  • Recorda que els cursos de 30 hores són vàlids per al concurs de mèrits de la pròxima convocatòria d’estabilització de plantilles docents, així com per als estadis de promoció docent.
  • Cursos reconeguts dins el Pla de formació permanent de professorat del Departament d’Educació (gestió en tràmit).

Descripció:

El curs presenta una metodologia d'aprenentatge de les matemàtiques a partir del context real, la manipulació, la pràctica, la recollida de dades i la recerca de patrons per part de l'alumnat. Es mostren materials i eines com a material manipulatiu. Es comparteixen activitats realitzades amb alumnat d'ESO.

Metodologia:

Es presenten activitats ja posades en pràctica en els cursos de l'ESO amb la idea que el professorat assistent descobreixi aquesta manera de fer des de la vessant de l'alumnat. Es mostren també materials existents al mercat i d'altres que es poden fabricar de manera senzilla que donen un sentit pràctic i manipulatiu a les activitats plantejades i que serveixen com a reforç de l'aprenentatge i com a pas previ per arribar al simbolisme entès com a llenguatge matemàtic.

Continguts:

  1. Repàs de la presentació de models d’activitat tradicional i anàlisi crítica
  2. Estructura model per generar activitats
  3. Connexió amb la realitat, aprenentatge significatiu, motivador, etc.
  4. Models i patrons
  5. Exemples d'activitats a tots els cursos de l'ESO en els diferents blocs
  6. Material publicat seguint aquesta metodologia (1r d’ESO)
  7. Tractament de la diversitat. Entorns d'aprenentatge autònom.

Avaluació:

 

Es valorarà l'assistència i l'elaboració d'una activitat en context com a punt de partida d'una temàtica triada per l'alumnat assistent.

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »