« tornar

223701 - Eines 2.0: crea continguts en línia molt didàctics, integra animació i so i implementa l’entorn Google Suite en les teves creacions

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Aprenentatge amb tecnologies digitals
Modalitat Virtual
Nivell Internivells
Coordinador
Professorat Xavier Medina Yrigoyen
Data De l' 11 al 15 de juliol (hi haurà la sessió sincrònica de presentació del curs de 9 a 10h, el dia 11). De 8:00 a 11:00
Dies De dilluns a divendres
Adreça En línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat105,00€


Si vols ampliar la teva certificació a 30 hores, matricula’t sense cost addicional al curs 223703 - 10 Eines 2.0: avalua en línia i crea continguts i espais per a les teves creacions.

  •  Si t’interessa fer un tercer curs, només hauràs de pagar un suplement de 25 euros.
  • Recorda que els cursos de 30 hores són vàlids per al concurs de mèrits de la pròxima convocatòria d’estabilització de plantilles docents, així com per als estadis de promoció docent.
  • Cursos reconeguts dins el Pla de formació permanent de professorat del Departament d’Educació (gestió en tràmit).

Descripció: 

Curs asíncron (únicament a través del Moodle).

Possiblement ja fa temps que et mous en el món educatiu en línia, tens experiència i et vols llançar a nous reptes, com ara generar, amb eines potents i visuals, recursos avaluatius, de ludificació, adquirir noves habilitats amb Google Suite i les seves eines, i implementar videotutorials i so i publicar-los a YouTube-Studio.

En el curs anirem relacionant les diverses eines i les anirem integrant entre si per crear espais en línia de publicació i per establir on visualitzar-les.

Caldrà tenir un compte de Gmail i la possibilitat d’enregistrar per mitjà de micròfon extern o intern.

Cal tenir navegador Google Chrome.

Metodologia:

Abans d’iniciar curs, s’enviarà un formulari de Google per valorar el nivell, les expectatives i els coneixements previs de les persones que volen fer el curs, i també per conèixer-ne els interessos i les necessitats. Això pot condicionar l’ordre del curs pel que fa a la programació.

El desenvolupament del curs tindrà en compte el ritme i les necessitats del grup. Les deu sessions estaran pautades per eines.

A cada secció de l’eina, se n’explicarà per escrit les característiques, els pros i contres, i també s'enviarà un àudio amb algunes indicacions.

A continuació es presentaran videotutorials, seqüenciats perquè l’alumnat pugui seguir els passos per dominar l’eina.

En cada eina, es demanarà que l’alumne pugui crear un arxiu o publicació i el pengi en l’apartat de tasques.

També es podrà demanar puntualment la resposta d’un qüestionari i la participació en el fòrum per compartir dubtes i/o parlar de l’eina.

Es valorarà saber dirigir un itinerari de sessions marcat a la plataforma Moodle i fer que l’alumne o alumna, per passar a una altra secció, hagi completat l'anterior o hagi generat un itinerari més lliure.

El formador acompanyarà els alumnes, amb la plataforma o des del correu electrònic, i també a partir dels fòrums que es puguin obrir i en la resolució dels dubtes.

Es farà ús del treball cooperatiu de l’alumnat, i s'afavorirà que es comparteixin les tasques, per fer un altre ús de l’eina tractada.

Es farà una connexió síncrona per presentar el curs, el dia 11 de juliol, de 9 a 10 h

 

 Continguts:

a) Integra imatge i so

1. Vols fer un videotutorial en línia i publicar-lo? Podràs enregistrar la teva veu, afegir-hi música, posar-hi fletxes, assenyalar, incloure-hi figures geomètriques, organitzar-ho tot en carpetes. Publica el teu vídeo en diversos llocs.

2. YouTube educatiu? Vols tenir un canal de YouTube on poder publicar els videotutorials? Pública i treballa dins de YouTube-Studio per retocar els teus vídeos i millorar les teves creacions.

3. Enregistra àudio, exporta un arxiu de so, barreja música, afegeix efectes i prova més eines en línia per enregistrar la teva veu. Publica-ho a la xarxa i fes que els teus alumnes interactuïn.

b) Crea continguts

4. Educaplay: si vols generar els millors exercicis en línia per als teus alumnes, amb tipus de preguntes i formats diversos, has trobat la plataforma idònia, la qual et permetrà generar grups tancats d’alumnes, amb registre o sense, a partir d'un codi i proposant reptes.

5. Genially: sí, Genially és una plataforma genial. Crea exercicis de preguntes En línia amb efectes visuals fantàstics i motivadors; genera reptes i  ludificació, amb preguntes decorades de manera efectista i fins i tot amb un joc d’escapada!  Inclou presentacions d’animació  dinàmiques i interactives.

c) Interactua en la interfície de Google Suite

6. Descobreix alguns trucs de Google Docs, que potser no coneixes: utilitats pràctiques i interactivitat amb l’alumnat, amb la inclusió d'àudio, notificacions, dictat i comentaris. Treu el màxim partit de Google Docs i estigues al cas de les novetats de Google.

7. Avalua amb els formularis de Google i fes enquestes. Crea proves puntuables i obtindràs resultats i opinions en el teu Drive.

8. Google Sites: potser el coneixes o n'has fet algun. Però potser et queden noves coses per descobrir: posar-hi un àudio fet per tu, crear pàgines visibles i invisibles, crear un disseny de persianes horitzontals i desplegables, inserir-hi  nous serveis de Google o publicar-hi les eines que s'han treballat al curs.

 

Avaluació:

  En l’avaluació es tindrà present:

  • El nivell d'assistència i connectivitat al curs: l’assistència al curs implica la realització de tasques.
  • Entrega de tasques i nivell de qualitat: de cada eina se n’haurà d’entregar algun exercici i també hi haurà la possibilitat d’entregar-ne més.
  • Participació als fòrums: es debatran les possibilitats d'aplicar les eines i es plantejaran dubtes per generar debat i aportar idees entre tots.

  En l’avaluació de tasques l’alumne haurà de fer els exercicis següents:

  • Tasca 1: Elaboració d’un videotutorial amb les eines Apowersoft, Screen o matic, amb contingut educatiu, i amb la possibilitat d’incorporar-hi música.
  • Tasca 2: Creació d’un canal de YouTube, en què caldrà posar algun videotutorial retocat amb Youtube-Studio.
  • Tasca 3: Enregistrament d’una producció sonora amb eines com ara Speakpipe, Vocaroo, Rev Online Voice Recorder o Audacity, amb la presentació de l’escaleta escrita. Es valorarà especialment la inclusió de barreges musicals i efectes de so amb l’eina Audacity, en l’enregistrament sonor.

L’alumne o alumna haurà d’indicar i posicionar l’arxiu de so perquè els futurs alumnes puguin interactuar.

  • Tasca 4: Creació d’un arxiu en línia de ludificació amb l’eina Educaplay amb contingut educatiu, en què es valorarà el procés que hauria de fer l'alumne escolar per assolir l’objectiu final. (El docent que fa el curs triarà una de les moltes eines que ofereix Educaplay.)
  • Tasca 5: Creació d’una presentació en format ludificació de les diverses plantilles que té Genially. Se'n valorarà la creativitat i l’aspecte lúdic.
  • Tasca 6: Creació d’un document compartit  de text a Google Docs, en què es valorarà que s'hagi fet ús de les eines Kaizena, àudio, comentaris, notificacions, dictat, etc.
  • Tasca 7: Creació d’un arxiu d’avaluació o enquesta amb els formularis de Google, i el consegüent repositori de resultats. Se'n valorarà la creativitat en el contingut i format, així com la inserció d’altres elements multimèdia.
  • Tasca 8: Elaboració d’un lloc web de Google, en què es valorarà la inclusió de les diverses eines treballades al curs, així com el disseny i la utilització de les diverses prestacions que ofereix l’eina Site.

 La presentació de tasques s'indicarà en el calendari establert al principi del curs, i es valorarà que es lliurin a temps.

L’alumne o alumna ha de presentar un mínim d’un 75% de les tasques proposades per tenir la certificació.

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »