« tornar

223703 - 10 Eines 2.0: avalua en línia i crea continguts i espais per a les teves creacions TIC

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Aprenentatge amb tecnologies digitals
Modalitat Virtual
Nivell Internivells
Coordinador
Professorat Xavier Medina Yrigoyen
Data Del 4 al 8 de juliol (connexió de dubtes el 5 de juliol de 16 a 17h). De 16:00 a 19:00
Dies Dilluns, dimarts, dimecres, dijous i divendres
Adreça En línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat105,00€


Si vols ampliar la teva certificació a 30 hores, matricula’t sense cost addicional al curs 223701 Eines 2.0: crea continguts en línia molt didàctics, integra animació i so i implementa l'entorn Google Suite en les teves creacions

  •  Si t’interessa fer un tercer curs, només hauràs de pagar un suplement de 25 euros.
  • Recorda que els cursos de 30 hores són vàlids per al concurs de mèrits de la pròxima convocatòria d’estabilització de plantilles docents, així com per als estadis de promoció docent.
  • Cursos reconeguts dins el Pla de formació permanent de professorat del Departament d’Educació (gestió en tràmit).

Descripció:

Aquest curs està destinat a mestres d’educació infantil, primària, secundària i batxillerat. Vols conèixer les deu principals eines que t’ajudaran en la teva tasca docent per crear material didàctic i gestionar les dades com a mestres?

El curs vol aportar unes eines 2.0 operatives en línia, que facilitin als mestres tant la gestió de la informació com la creació de material didàctic per a la xarxa. Les deu eines permeten crear i desenvolupar material. Tot i que fem ús de tecnologia, l’objectiu del curs és aportar eines pedagògiques i didàctiques que millorin la nostra tasca.

Caldrà tenir un compte de Gmail i la possibilitat d’enregistrar per mitjà de micròfon extern o intern. Cal disposar del navegador Google Chrome.

Metodologia:

Abans d’iniciar curs, s’enviarà un formulari de Google per valorar el nivell, les expectatives i els coneixements previs de les persones que volen fer el curs, i també per conèixer-ne els interessos i les necessitats. Això pot condicionar l’ordre del curs pel que fa a la programació.

El desenvolupament del curs tindrà en compte el ritme i les necessitats del grup. Les deu sessions estaran pautades per eines.

A cada secció de l’eina, se n’explicarà per escrit les característiques, els pros i contres, i també s'enviarà un àudio amb algunes indicacions.

A continuació es presentaran videotutorials, seqüenciats perquè l’alumnat pugui seguir els passos per dominar l’eina.

En cada eina, es demanarà que l’alumne pugui crear un arxiu o publicació i el pengi en l’apartat de tasques.

També es podrà demanar puntualment la resposta d’un qüestionari i la participació en el fòrum per compartir dubtes i/o parlar de l’eina.

Es valorarà saber dirigir un itinerari de sessions marcat i fer que l’alumne, per passar a una altra secció, hagi completat l'anterior o hagi generat un itinerari més lliure.

El formador acompanyarà els alumnes, amb la plataforma o des del correu electrònic, i també a partir dels fòrums que es puguin obrir i en la resolució dels dubtes.

Es farà ús del treball cooperatiu de l’alumnat, i s'afavorirà que es comparteixin les tasques, per fer un altre ús de l’eina tractada.

Continguts:

1. Eines d’avaluació i ludificació

1.1 Thatquiz (avaluació en línia). Vols fer una intranet per crear proves avaluatives d’accés als teus alumnes? Crea la classe de treball En línia. Envia deures en línia i segueix els progressos dels alumnes. Thatquiz genera gràfiques i dona dades del rendiment.

1.2 Kahoot. Potser hi has jugat, o fins i tot n'has fet un, però saps que pots tenir el registre de dades En línia dels concursants? Kahoot és una manera de ludificar, d’aprendre concursant. Crea les teves preguntes, en diversos formats, i fes que els teus alumnes concursin, per ordinador, mòbil, tauleta, projectant els resultats.

1.3 Flippity, una pàgina de recursos per ludificar, jugar, avaluar i gestionar grups.

2. Eines d’imatge i so

2.1 Enregistra amb Audacity i publica en línia els teus enregistraments sonors. Enregistra la veu, barreja música i efectes i publica’l al teu web.

2.2 Screencast-o-matic: eina en línia per fer tutorials de vídeo. S'enregistra el que es fa en pantalla i la veu de la persona, i es visualitza a través de webcam. Genera un arxiu de vídeo per publicar. S'hi pot incorporar l'àudio des de la intranet. Es pot pujar directament a YouTube.

3. Oblida't del PowerPoint i fes mapes en línia!

3.1  Powtoon. Crea vídeos animats per tu, enriquits per una galeria de personatges, efectes, decorats, etc., on poder situar els continguts que sempre havies volgut compartir.

3.2 Mapes conceptuals i mapes mentals: Bubble, Text2Mindmap i els mapes mentals. Fes un mapa conceptual/mental de manera ràpida i exportable i descobreix altres possibilitats d’una gran utilitat.

4. Eines de posicionament

4.1 Symbaloo, o com presentar un escriptori en línia molt visual amb un enllaç per carpeta.

4.2 Calameo i Issuu, eines repositori amb diverses prestacions, a banda de la funció d’emmagatzemar i la possibilitat de compartir.

4.3 Crea un lloc Google o, si ja en tens un, descobreix-ne noves prestacions. Enriqueix el lloc web també amb els serveis de Google Docs com a eina de treball cooperatiu i integra-hi les eines que estem treballant al curs.

Avaluació:

En l’avaluació es tindrà present:

  • Nivell d’assistència, connectivitat en línia al curs i elaboració de tasques.
  • Entrega de tasques i qualitat: dels diversos blocs s’haurà de triar com diverses eines per fer les tasques.
  • Participació als fòrums: es debatran quines possibilitats d’aplicació de les eines tenen els alumnes, es plantejaran dubtes, etc., per generar debat i aportar idees entre tots sobres les eines. Els alumnes també hauran de respondre als dubtes, a més del professor.

 

Tasca 1: Genera un arxiu en línia avaluatiu amb Thatquiz o Hahoot dins d’una classe de treball en línia creada. Es valorarà la tipologia de preguntes i el format i la bona recepció de respostes (objectiu 1).

Tasca 2: Tria Powtoon o  Flippity i genera un arxiu en línia i comparteix l’enllaç. Es valorarà la bona operativitat i la creativitat de l’arxiu creat (objectiu 3).

Tasca 3: Genera un arxiu de so amb Audacity o amb eines similars d’enregistrament mostrades. Es valorarà la creativitat sonora en la barreja de veu, música, efectes sonors, etc. (objectiu 4).

Tasca  4: Genera un videotutorial amb Screencast-o-matic i publica’l a YouTube o a Google Drive. Es valorarà l’enriquiment del videotutorial (objectiu 4).

Tasca 5: Crea un mapa conceptual o un escriptori en línia amb Symbaloo, publica alguns enllaços i agrupa’ls en blocs de continguts. Es valorarà l’acabat estètic i l’ordre dels blocs (objectiu 3).

Tasca 6: Genera un lloc de Google amb pàgines i elements de Google incrustats. Es valorarà l’enriquiment i l’estructuració del lloc (objectiu 2).

Observacions:

  • El curs finalitzarà el dia 8, darrer dia per entregar la darrera tasca.
  • El formador estarà connectat de 16.00 h a 19.00 h els dies del curs per establir la retroacció amb l’alumnat en format asincrònic.

 

 

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »