« tornar

223304 - El repte d’ensenyar la cultura clàssica avui

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Ciències socials
Modalitat Virtual
Nivell Secundària i Batxillerat
Coordinador
Professorat Gemma Fortea Domènech, Ignasi Vidiella Puñet, Meritxell Blay Boquera
Data Del 4 al 8 de juliol. De 0:00 a 0:00
Dies De dilluns a divendres
Adreça En línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat105,00€

Descripció:

Aquest curs està adreçat a professorat de secundària i batxillerat tant de l'àmbit de les ciències socials com de la cultura clàssica, llatí i grec, i a qualsevol docent interessat en la cultura clàssica.

S’enfoca amb un canvi de mirada en l’ensenyament-aprenentatge de la cultura clàssica, especialment del món grec, i ofereix un punt de vista més competencial i adaptat a les tres dimensions que es treballen segons els nous decrets curriculars.

  • La dimensió temporal i espacial, per situar les cultures grecoromanes en la geografia i el temps.
  • La dimensió patrimonial, a partir del que és proper a alumnes i docents i, en definitiva, a la societat.
  • La dimensió lingüística i literària, amb una aproximació nova a l’ensenyament i la posada en pràctica de les llengües llatina i grega, així com al llegat lingüístic que roman en les nostres llengües.

Metodologia:

El curs serà 100% asíncron, en format Moodle, i així es permetrà que els alumnes el duguin a terme al seu ritme, en el marc temporal exigit per l’organització.

Continguts:

  1. Trets més significatius de la història de Grècia i Roma
  2. Geografia i organització territorial de la Grècia i la Roma antigues
  3. La societat en el món antic
  4. Principals manifestacions artístiques grecoromanes en el seu context històric
  5. Mitologia grecoromana i religió
  6. Patrimoni historicoartístic i cultural grecoromà, i la seva conservació.

 Avaluació:

L’avaluació es farà mitjançant tasques que demostrin que els alumnes han assimilat les diverses possibilitats d’enfocar un mateix tema de l’antiguitat en nivells i contextos educatius diferents.

En cada tema es demanarà una tasca de comprensió i una tasca pràctica a l’aula a partir d’exemples.

Per acabar, es demanarà una activitat al final de curs en què cada participant exemplificarà com duria a terme un tema concret en el seu entorn d’aula.

 

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »