« tornar

223309 - Patrimoni de proximitat: vides viscudes al barri

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Ciències socials
Modalitat Presencials
Nivell Internivells
Coordinador
Professorat Eva M. Poblador Relancio, Isabel Boj Culell, Núria Castellano Solé
Data De l'11 al 15 de juliol. De 11:30 a 14:30
Dies De dilluns a divendres
Adreça Escola Joan Pelegrí, c/ Consell de Cent,14
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat105,00€


Si vols ampliar la teva certificació a 30 hores, matricula’t sense cost addicional al curs  223013 - Jornades Ser docent al segle XXI: Qui som, què fem i per què ho fem?

  •  Si t’interessa fer un tercer curs, només hauràs de pagar un suplement de 25 euros.
  • Recorda que els cursos de 30 hores són vàlids per al concurs de mèrits de la pròxima convocatòria d’estabilització de plantilles docents, així com per als estadis de promoció docent.
  • Cursos reconeguts dins el Pla de formació permanent de professorat del Departament d’Educació (gestió en tràmit).

 

Descripció:

Ens proposem aprofundir en el potencial didàctic que té el patrimoni més pròxim a nosaltres. Defugint els grans monuments, volem acostar-nos a la riquesa de les vides viscudes i a la superació dels reptes als quals, com nosaltres, es van haver d'enfrontar.

Metodologia:

El curs es planteja com una eina que, a partir de l'observació, la recerca en fonts primàries, el raonament, la discussió i la interpretació dels vestigis documentals, patrimonials i els records de les vides viscudes, expliqui a l'alumnat el significat dels espais urbans on viuen.

Mitjançant el suport de PowerPoint, documentació gràfica i audiovisual, treballarem aquesta temàtica des de diverses disciplines (història, art, patrimoni, etc.). La darrera sessió es desenvoluparà al carrer, amb una ruta urbana per l'Hospitalet, per conèixer la lluita antifranquista al barri de Collblanc - la Torrassa.

Continguts:

  1. Què és el patrimoni de proximitat
  2. Fonts a l'abast per estudiar el patrimoni
  3. Estratègies didàctiques per elaborar un itinerari
  4. Quin patrimoni i quins elements de la memòria cal posar en valor?
  5. L'exemple de l'Hospitalet: ruta antifranquista per Collblanc - la Torrassa.

Avaluació:

Elaboració d'un itinerari que posi en valor les vides viscudes, la memòria i el patrimoni de proximitat del centre educatiu.

Observacions:

Cal disposar d’ordinador i del programa PowerPoint.

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »