« tornar

172900 - Intel·ligència emocional a l'aula. Com i per què (No queden places)

Tipus Escola d'Hivern
Àrea temàtica Eines de millora personal i altres
Modalitat Presencial
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Milos Salgueda Colomer
Data dissabtes 18 de febrer, 4, 18 de març, 1 i 22 d??abril de 2017. De 10:00 a 14:00
Dies Dissabte
Adreça CDL, Rambla de Catalunya, 8, principal. Barcelona
Total hores 20
Preu
Col·legiat75,00€
No col·legiat135,00€

DESCRIPCIÓ

Curs pràctic sobre estratègies de consciència i autoregulació emocional útils per millorar la relació amb l'alumnat i promoure la pròpia salut emocional, introduint elements que ajudin a desenvolupar la competència emocional de l'alumnat. Places limitades: 15.

OBJECTIUS

Adquirir coneixements i estratègies que promoguin el desenvolupament d'una bona competència emocional del professorat que:
a) Els ajudi a gestionar els conflictes d'una forma positiva i per tant a millorar el clima d'aula
b) Els doni eines per afrontar positivament situacions emocionalment intenses que poden presentar-se a l’aula (dols, ansietat, pors...)
c) Els serveixi per tenir cura de la pròpia salut emocional i, per tant reduir, l’estrès associat a la professió docent
d) Els ofereixi recursos per incloure aspectes de l'educació emocional en les diferents matèries per tal de poder treballar el tema de forma transversal

CONTINGUTS
• La mirada cap a un mateix com a educador. Com des d'aquí podem potenciar les capacitats dels nens/ adolescents

• Consciència emocional. Escoltar les emocions (pròpies i dels nens/adolescents) i entendre quina funció fan per poder donar-hi resposta

• Expressió i comunicació positiva de les emocions. Com ho fem nosaltres i com ho podem treballar en l’alumnat

• Breu introducció a les bases neurològiques de la resposta emocional

• Estratègies d'autoregulació emocional pròpia: conèixer el mindfulness i la meditació i el seu paper en la prevenció de l'estrès

 • Com podem ensenyar estratègies d’autoregulació emocional a l’alumnat