« tornar

193007 - Neurodidàctica: coneixem i acompanyem el cervell que aprèn

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Metodologia d'aula i innovació educativa
Modalitat Presencial
Nivell Internivells
Coordinador
Professorat Iolanda Nieves de la Vega Louzado
Data de l’1 al 5 de juliol. De 8:30 a 11:30
Dies de dilluns a divendres
Adreça Escola Joan Pelegrí, Consell de Cent, 14
Total hores 15
Preu
Col·legiat68,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores68,00€
No col·legiat98,00€

DESCRIPCIÓ

A partir d’evidències de la neurociència i de la connexió amb els processos d’aprenentatge (neuroeducació), trobarem eines, estratègies i orientacions pràctiques que cada docent podrà analitzar i adaptar a la seva tasca diària per transformar-la. La neuroeducació ens dona una oportunitat d’enfocament integrador i multidisciplinari que, amb la base d’evidències científiques, ens permet apropar-nos al cervell que aprèn per tal d’incidir i millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge.

Curs internivells.

 OBJECTIUS

  • Apropar-nos al cervell adolescent des d’una perspectiva neuroeducativa que impacti positivament en la millora de la relació docent-discent.
  • Entendre la relació entre l’adolescència i els canvis en el desenvolupament del cervell i dotar-nos d’estratègies per transmetre-ho als nostres estudiants.
  • Reflexionar sobre el procés d’aprenentatge en aquesta etapa vital tot contrastant i fonamentant propostes i estratègies pràctiques per a la millora de la tasca docent i l’aprenentatge a l’aula.

 

CONTINGUTS

  • Com aprèn el cervell?
  • Les neurones, plasticitat cerebral, finestres i podes.
  • Teoria evolutiva del cervell. Estructures bàsiques del cervell humà.
  • Emocions. Autoconeixement, gestió i benestar.
  • Les funcions dels neurotransmissors en l’aprenentatge.
  • Funcions executives. Estratègies i indicadors d’alerta.
  • Atenció, memòria i estrès. Estratègies i entrenament.
  • Creences, expectatives i mentalitat de creixement.