« tornar

193307 - Estratègies per entendre i gestionar la diversitat religiosa a l’aula

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Ciències socials
Modalitat Presencial
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Joan Hernàndez Serret
Data de l’1 al 5 de juliol. De 12:00 a 15:00
Dies de dilluns a divendres
Adreça Escola Joan Pelegrí, Consell de Cent, 14
Total hores 15
Preu
Col·legiat68,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores68,00€
No col·legiat98,00€

 DESCRIPCIÓ

La vivència de les religions en la nostra societat, en les nostres ciutats i en els nostres barris és una realitat ben present. Un dels reptes del nostre context educatiu el constitueix la relació amb la diversitat de conviccions i creences que configuren formes ben plurals de situar-se en el món. En aquest curs farem una aproximació a la diversitat religiosa que podem trobar a les nostres aules i que afecten i envolten l’àmbit educatiu. Proposem aquest curs, adreçat als professors de primària i secundària, per tal d’afavorir el desenvolupament d’eines de comprensió i de gestió positiva de la diversitat religiosa en els nostres centres educatius.

 OBJECTIUS

  • Conèixer la implantació de les diferents tradicions religioses a Catalunya.
  • Adquirir coneixements de gestió de cultura religiosa.
  • Conèixer la fonamentació legal relativa a les creences personals, la pràctica religiosa en àmbit de la gestió de la diversitat en l’educació.
  • Facilitar eines d’interacció amb les diverses creences i conviccions.
  • Adquirir recursos educatius i pedagògics per incloure la diversitat religiosa com una oportunitat positiva.

 

CONTINGUTS

  • Un primer contacte.
  • El bagatge com a punt de partida.
  • La presència del fet religiós a les ciutats: mapes de la diversitat religiosa a Catalunya.
  • La diversitat a l’aula.
  • La religió: normalització religiosa. Processos migratoris i religió. Laïcitat, laïcisme i aconfessionalitat.
  • Societat i religió: baròmetre de la religiositat i la seva gestió.
  • La religió en l’àmbit educatiu.
  • La religió al nostre voltant, a l’escola.
  • Legislació internacional i local en la gestió de la diversitat a l’aula. Els acords de cooperació de l’any 1992.
  • Entendre i atendre les diverses tradicions religioses respecte a les seves pràctiques en la interacció a l’escola (1a part).
  • Judaisme, cristianisme i Islam.
  • Entendre i atendre les diverses tradicions religioses respecte a les seves pràctiques en la interacció a l’escola (2a part).
  • Testimonis de Jehovà, Església del Jesucrist dels Sants dels Darrers Dies, hinduisme, budisme, taoisme, sikhisme i fe Baha’í.
  • Tòpics, estereotips i prejudicis.
  • Instruments per al diàleg. La relació amb l’altre: el diàleg.
  • Prevenció d’actituds excloents: la xenofòbia.
  • I ara què? L’acord i el desacord com a pont de relació

 

 

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »