« tornar

193401 - Eduquem la competència científica: el projecte “Ciències 12-15”

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Ciències experimentals i robòtica
Modalitat Presencial
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Joan Aliberas Maymi, Josefa Guitart Mas, Josep Corominas Viñas, Josep Lluís Estaña Viver, Josep M. Faro Lalanne, Mercè Guerrero Sala, Mercè Izquierdo Aymerich, Tomàs Luis Aguilera Juan
Data de l’1 al 5 de juliol. De 8:30 a 11:30
Dies de dilluns a divendres
Adreça Escola Joan Pelegrí, Consell de Cent 14, Barcelona
Total hores 15
Preu
Col·legiat68,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores68,00€
No col·legiat98,00€
Suplement15,00€

*NOTA IMPORTANT*

Aquest curs es farà a l'Escola Joan Pelegrí
Consell de Cent, 14

DESCRIPCIÓ

Presentem un projecte de ciències per a l’ESO pensat per activar emocions i raonaments dels alumnes per adquirir els coneixements i les competències científiques pertinents. S’ha estat aplicant en diversos centres durant anys amb bons resultats.

 OBJECTIUS

  • Presentar un projecte didàctic de ciència per a tothom, “Competències de pensament científic, Ciències 12-15”, amb el qual a l’aula o al laboratori s’experimenta, es discuteix, s’argumenta, s’introdueix el llenguatge científic; en definitiva, es du a terme activitat científica amb sentit per als alumnes.
  • Realitzar les activitats principals que es proposen a l’alumnat i analitzar-ne la funció didàctica.
  • Convidar els professors assistents a portar el projecte a les seves classes, ja que és obert, compta amb el suport del Departament d’Educació i de la Universitat Autònoma, i el volem enriquir a partir de la seva aplicació en els centres i de l’avaluació dels resultats que s’hi obtenen

 

CONTINGUTS

Presentarem la proposta curricular de ciències per a l’ESO que abreviadament anomenem “Ciències 12-15”. Cobreix de primer a tercer, i consta de 9 unitats que estaran a l’abast dels assistents. En destaquem els principis que l’estructuren:

  • Mostrarem com posem a l’abast de l’alumnat la modelització de situacions contextualitzades i el seu funcionament cognitiu i emocional.
  • Subratllarem l’aposta per combinar les diferents disciplines científiques (multidisciplinarietat) per construir amb l’alumnat una comprensió integrada del món, potenciant el treball conjunt, tan enriquidor, dels professors de diferents disciplines.
  • Posarem exemples de com treballem competencialment la construcció dels grans models científics, la introducció progressiva del llenguatge científic, la realització d’observacions i experiments, la utilització d’instruments, l’organització de l’aula, les discussions basades en arguments i alguns debats sobre temes d’interès científic i social.
  • Donarem exemples d’activitats competencials que permeten avaluar el progrés de l’alumnat.
  • Evidenciarem la compatibilitat d’aquest material amb el treball per projectes mentre alhora assegurem els aprenentatges bàsics de les ciències.