« tornar

201004 - Explora! Maletí de recursos d’ecologia emocional per a docents

Tipus Escola de Tardor
Àrea temàtica Metodologia d'aula i innovació educativa
Modalitat Presencial
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Isabel Cordón, Paula Gelpí
Data Del 9 de novembre al 14 de desembre de 2019. De 10:00 a 14:00
Dies Dissabte
Adreça Col•legi de Llicenciats, Rbla. de Catalunya, 8
Total hores 20
Preu
Col·legiat65,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores65,00€
No col·legiat95,00€

Descripció

Si volem una societat millor hem d’aprendre a gestionar les emocions que es generen en els processos d’intercanvi, bé siguin desequilibrants (por, frustració, ira, ràbia, gelosia, desànim) o equilibrants (curiositat, alegria, il·lusió, voluntat, gratitud, esperança, confiança).

Metodologia

Disseny de dinàmiques de grup per al creixement personal i la gestió emocional per aplicar a l’aula. Després de cada sessió presencial es crearà un grup de treball perquè els alumnes creïn les seves pròpies dinàmiques i exercicis per poder transferir a l’aula allò viscut i après.

Finalment el formador/a recollirà tots els treballs (exercicis, dinàmiques) i els enviarà en forma de dossier perquè cada un dels alumnes puguin ampliar el seu maletí de Recursos d’Ecologia Emocional per aplicar a l’aula.

Metodologia 100% vivencial i pràctica. Aprendre a partir del que es viu.

Objectius

  • Fer un recorregut panoràmic per l’ecologia emocional de manera creativa i vivencial. Fomentar la consciència ecosistèmica, la comunicació, la creativitat, la proactivitat i la responsabilitat 100%.
  • Millorar el coneixement d’un mateix com a base per al canvi individual i de l’ecosistema educatiu.
  • Proporcionar suport, estratègies i recursos formatius d’alt nivell en el desenvolupament de valors i gestió emocional.
  • Treballar la confiança i el retrobament amb un mateix per poder donar més bones respostes davant de les situacions d’incertesa.
  • Obtenir un maletí de recursos emocionalment ecològics que permetin créixer de manera personal i al mateix temps puguin servir de recursos per aplicar dins l’aula.

 

 

 

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »