Taula rodona:“La diversitat lingüística a l'aula. Com fer-la jugar a favor?”

Col·legi Oficial

Arran de l'arribada als centres educatius de Catalunya alumnes procedents de diversos països d'arreu del món, aquest seminari en línia es planteja com a objectiu principal debatre sobre la diversitat lingüística a les aules i de com fer-la jugar a favor de l'aprenentatge global per part de l'alumnat. Organitzat pel grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC, en col·laboració amb el Col·legi de Llicenciats.

  • Seminari virtual en línia
  • Dijous, 24 de novembre de 2022, a les 18.30 h 
  • Organitzat pel grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC, en col·laboració amb Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats

Durant les dues dècades del segle XXI han arribat als centres educatius de Catalunya alumnes procedents de diversos països d’arreu del món, majoritàriament d’Amèrica Central i del Sud i del Magrib, però amb una presència considerable i creixent d’altres procedències, com ara l'Àsia i Oceania o Amèrica del Nord. Aquesta diversitat de procedències ha anat acompanyada d’una gran diversitat lingüística i cultural, que ha estat un repte per a les institucions educatives.

La taula rodona que us proposem es planteja com a objectiu principal debatre sobre  la diversitat lingüística a les aules i de com fer-la jugar a favor de l’aprenentatge global de l’alumnat. Per això, proposarem als participants de la taula rodona les següents qüestions que s’hi relacionen:

  • Quina presència tenen les llengües d'origen de l'alumnat en el sistema educatiu català i com gestionem aquesta diversitat lingüística? 
  • S’aprofita prou la pluralitat de llengües que hi ha actualment a les nostres aules per potenciar i implicar els aprenents en el procés l’aprenentatge, o bé es veu com un obstacle per a l’aprenentatge de les llengües vehiculars i curriculars?
  • El professorat té prou eines, recursos i coneixements per treballar amb aquesta diversitat?
  • Quins avantatges i quines dificultats hi veuen els experts i els docents?

Participants

  • Montserrat Montagut, cap del Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen del Departament d’Educació, Generalitat de Catalunya.
  • Emilee Moore, professora de la Universitat Autònoma de Barcelona i membre del Grup de Recerca en Educació, Interacció i Plurilingüisme (GREIP).
  • Jordi El Mariachet, professor de Tecnologia i FP a secundària. Professor associat d’Enginyeria Elèctrica a la UPF. 
  • Moderadora: Dra. Júlia Llompart, professora de la Universitat Autònoma de Barcelona i membre del Grup de Recerca en Educació, Interacció i Plurilingüisme (GREIP).

 Inscripcions

En aquest enllaç us podreu inscriure al seminari.