243210 - Llegir per aprendre. Estratègies de lectura i comprensió lectora

  • Àrea temàtica:

    Llengua i literatura

  • Modalitat:

    Presencial

  • Nivell:

    Secundària i batxillerat

Professorat:

Ana Valero Rubio

Dates:

del 8 al 11 de juliol

Dies:

Curs presencial de dilluns a dijous (12 h), i divendres sessió plenària dialogada i debat posterior (3 h, assistència obligatòria). Total 15 hores

Hores:

de 9.00 a 12.00 h

Total hores:

15

Lloc:

Escola Joan Pelegri

Ha estat sol·licitat el reconeixement d'aquest curs dins el Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. En aquests moments es troba pendent de resolució.

Tarifes
Col·legiat/ada:

45,00 €

No col·legiat/ada:

65,00 €

Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores:

45,00 €

Inscriu-t'hi

Afegir a la cistella

La comprensió lectora és una habilitat fonamental en l’educació i molts investigadors han assenyalat la importància d’exercitar els nostres alumnes en la utilització d’estratègies de lectura ja que aquestes ajuden a millorar la comprensió lectora i permeten crear i formar lectors actius que comprenguin els textos. Aquest curs pretén proporcionar als docents les eines necessàries per millorar la competència lectora dels seus estudiants incidint en activitats d’ensenyament/aprenentatge centrades en estratègies de lectura.

  • Comprendre els fonaments teòrics de la comprensió lectora i la seva importància en el procés educatiu.
  • Conèixer i analitzar estratègies pedagògiques efectives per ensenyar i millorar la comprensió lectora a l'aula.
  • Desenvolupar habilitats pràctiques per millorar la comprensió lectora dels estudiants.
  • Dissenyar i adaptar activitats i recursos per fomentar la comprensió lectora.
  • Desenvolupar competències per avaluar la comprensió lectora.

Components de la comprensió lectora.

Estratègies d'ensenyament de la comprensió lectora:

a) Definició d’estratègia.

b) Les estratègies de lectura: tipus d’estratègies de lectura (estratègies cognitives i metacognitives); estratègies en l’àmbit escolar, i expectatives en el procés de lectura.

Disseny d'activitats per desenvolupar la comprensió lectora.
Avaluació i seguiment de la comprensió lectora.

Ana Valero Rubio

Filòloga i doctora per la Universitat de Barcelona. Té una llarga trajectòria de més de vint-i-cinc anys impartint classes en centres públics i privats. Ha combinat aquesta tasca docent amb la formació permanent del professorat al CDL.

Descripció del torn Dies Hores diàries Professor/a Aula Streaming Mode
Llegir per aprendre. Estratègies de lectura i comprensió lectora 08-jul., 09-jul., 10-jul., 11-jul. 3 Ana Valero Rubio Joan Pelegri No Presencial

Escola Joan Pelegri

C/ Consell de Cent, 14, Barcelona - 08014
Adreça electrònica: info@cdl.cat
Telèfon: + (34) 933 170 428