Ana Valero Rubio
del 8 al 11 de juliol
Curs presencial de dilluns a dijous (12 h), i divendres sessió plenària dialogada i debat posterior (3 h, assistència obligatòria). Total 15 hores
de 9.00 a 12.00 h
15
Escola Joan Pelegri
Ha estat sol·licitat el reconeixement d'aquest curs dins el Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. En aquests moments es troba pendent de resolució.
45,00 €
65,00 €
45,00 €
La comprensió lectora és una habilitat fonamental en l’educació i molts investigadors han assenyalat la importància d’exercitar els nostres alumnes en la utilització d’estratègies de lectura ja que aquestes ajuden a millorar la comprensió lectora i permeten crear i formar lectors actius que comprenguin els textos. Aquest curs pretén proporcionar als docents les eines necessàries per millorar la competència lectora dels seus estudiants incidint en activitats d’ensenyament/aprenentatge centrades en estratègies de lectura.
Components de la comprensió lectora.
Estratègies d'ensenyament de la comprensió lectora:
a) Definició d’estratègia.
b) Les estratègies de lectura: tipus d’estratègies de lectura (estratègies cognitives i metacognitives); estratègies en l’àmbit escolar, i expectatives en el procés de lectura.
Disseny d'activitats per desenvolupar la comprensió lectora.
Avaluació i seguiment de la comprensió lectora.
Filòloga i doctora per la Universitat de Barcelona. Té una llarga trajectòria de més de vint-i-cinc anys impartint classes en centres públics i privats. Ha combinat aquesta tasca docent amb la formació permanent del professorat al CDL.
Descripció del torn | Dies | Hores diàries | Professor/a | Aula | Streaming | Mode |
---|---|---|---|---|---|---|
Llegir per aprendre. Estratègies de lectura i comprensió lectora | 08-jul., 09-jul., 10-jul., 11-jul. | 3 | Ana Valero Rubio | Joan Pelegri | No | Presencial |