Francisco Clemente Císcar
de l'1 al 3 de juliol
Curs presencial de dilluns a dimecres (12 h), i divendres sessió plenària dialogada i debat posterior (3 h, assistència obligatòria). Total 15 hores
de 09:00 h a 13:00 h
15
Escola Joan Pelegri
Ha estat sol·licitat el reconeixement d'aquest curs dins el Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. En aquests moments es troba pendent de resolució.
45,00 €
65,00 €
45,00 €
Dissenyar activitats que ajudin els estudiants a resoldre problemes matemàtics usant les seves pròpies estratègies de raonament informal. Busquem facilitar les condicions perquè sorgeixin les habilitats intuïtives dels alumnes i ajudar a consolidar-les.
Sessió 1
Presentació del curs i marc teòric
Raonament configural i raonament deductiu
Cas pràctic: resolució de problema geomètric (treball en grup)
Exposició de cada grup per compartir l'anàlisi efectuada
Sessió 2
La mesura: longitud, àrea i volum
Deduccions d'àrees de figures: conversió d'un polígon a un altre
Longitud de figures irregulars: fractals
Puzles matemàtics 2D: disseccions de Dudeney. Puzles matemàtics 3D: puzles de piràmides
Cas pràctic: anàlisi de resolucions d'estudiants (treball en grup)
Exposició de cada grup per compartir l'anàlisi efectuada
Sessió 3
Fraccions: significats i representacions
Les fraccions egípcies
Cas pràctic: anàlisi de resolucions d'estudiants (treball en grup)
Exposició de cada grup per compartir l'anàlisi efectuada
Prova d'avaluació individual
Professor de matemàtiques (IES Sant Quirze del Vallès). Professor associat de didàctica de les matemàtiques (Universitat Autònoma de Barcelona). Enginyer d'organització industrial. Doctor en didàctica de les matemàtiques.