243601 - Spicing up your English class with challenging activities in the 21st century

  • Àrea temàtica:

    Anglès

  • Modalitat:

    En línia

  • Nivell:

    Internivells

Professorat:

Rosa M. Cano Valles

Dates:

De l’1 al 12 de juliol

Dies:

Curs de dilluns a dijous (12 h), i divendres sessió plenària dialogada i debat posterior (3 h, assistència obligatòria). Total 15 hores

Hores:

Connexió lliure. Curs asíncron.

Total hores:

15

Lloc:

En línia

Ha estat sol·licitat el reconeixement d'aquest curs dins el Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. En aquests moments es troba pendent de resolució.

Tarifes
Col·legiat/ada:

45,00 €

No col·legiat/ada:

65,00 €

Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores:

45,00 €

Inscriu-t'hi

Afegir a la cistella

En relació amb les últimes tendències metodològiques i canvis a l'ensenyament en general (IA, tecnologies, etc.) i concretament als de l'ensenyament de la llengua anglesa, en aquest curs pretenem afavorir la discussió amb la presentació de propostes d'activitats diverses segons les competències específiques de l'anglès (producció de textos orals, escrits, comprensió, lectura extensiva, etc.) per tal de posar a l'abast dels docents propostes pedagògiques innovadores que els ajudin a crear situacions d'aprenentatge motivadores i interdisciplinàries per tal d'afavorir la motivació de l'alumnat i la dels docents.

Tot i que aquest curs va adreçat més aviat a secundària i batxillerat també pot ser útil a professors d'escoles oficials d'idiomes.

Metodologia

En aquest curs es posaran a l'abast dels participants una sèrie de materials per al treball autònom (articles, exemples d'activitats, articles i recursos multimèdia), perquè els analitzin en profunditat per participar en un debat interactiu al fòrum amb el docent i els seus companys. En aquest àmbit hi haurà un intercanvi d'idees pedagòqiques per afavorir la creativitat, la interdisciplinarietat i el treball cooperatiu entre els docents de diversos contextos educatius.
 

  • Llegir i analitzar elements audiovisuals i articles sobre diferents aspectes de la pràctica docent per a l'assoliment satisfactori de les diverses competències a la classe de llengua anglesa.
  • Explorar diferents exemples d'idees sobre activitats per crear sessions d'aprenentatge en relació amb les diverses competències de l'àrea de llengua anglesa.
  • Contribuir en el fòrum per comentar i discutir els diferents articles o audiovisuals metodològics, a més de les activitats proposades.
  • Descobrir els nous reptes metodològics que es presenten amb l'escenari actual,  on les noves tecnologies de la informació i la IA estan canviant la realitat dels docents i la societat per tal de cercar eines que responguin a aquests reptes.
  • Intercanviar activitats i recursos per als diversos nivells i contextos educatius que siguin útils al professorat que participen en el curs d'estiu amb vista al curs 2024-2025.
  • Fomentar l'esperit crític, la creativitat i la interdisciplinarietat entre els professors d'anglès de diversos àmbits educatius per incidir positivament a la seva tasca docent i afavorir-ne la motivació personal i la dels seus alumnes.

Setmana 1
Activitats per a la comprensió escrita i oral amb treball d'estratègies (competències específiques 2 i 4). Reading and listening activities.
Activitats de producció oral i escrita (competències específiques 3 i 5) i activitats per a la mediació (competència específica 8) entre diverses llengües, fent servir estratègies i coneixements senzills orientats a explicar conceptes o simplificar missatges, per transmetre informació de manera eficaç, clara i responsable. Speaking and writing activities and mediation.

Setmana 2

Tractament de la gramàtica i la pronúncia per a la reflexió sobre la llengua. Grammar & pronunciation
Activitats per treballar el llegat cultural i literari de la llengua anglesa  (competència 7). Cultural activities, extensive reading & series/ films.

 

Rosa M. Cano Valles

Llicenciada en Anglès i Alemany a secundària. EOI i doctora en Didàctica de la Llengua i Literatura. Formadora en cursos sobre metodologia, llengua, literatura i cultura i oposicions. Professora en el sistema públic de secundària i EOI.

Per obtenir l'acreditació d'aquest curs, els participants hauran de contribuir amb un mínim dos apunts al fòrum a cada sessió, on comentaran els materials audiovisuals i els articles.

Opcionalment poden crear una activitat concreta per desenvolupar les competències com a part d'una sessió d'aprenentatge que utilitzarà en el seu context educatiu el curs 2024-2025. 

No hi ha horaris.