243700 - Una nova mirada al món clàssic

  • Àrea temàtica:

    Cultura clàssica

  • Modalitat:

    En línia

  • Nivell:

    Secundària i batxillerat

Professorat:

Meritxell Blay Boquera

Dates:

Del 26 de juny al 8 de juliol

Dies:

Curs de dilluns a dijous (12 h), i divendres sessió plenària dialogada i debat posterior (3 h, assistència obligatòria). Total 15 hores

Hores:

Connexió lliure. Curs asíncron

Total hores:

15

Lloc:

En línia

Ha estat sol·licitat el reconeixement d'aquest curs dins el Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. En aquests moments es troba pendent de resolució.

Tarifes
Col·legiat/ada:

45,00 €

No col·legiat/ada:

65,00 €

Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores:

45,00 €

Inscriu-t'hi

Afegir a la cistella

L'estudi del món clàssic és una oportunitat de mirar el món antic des d'una nova perspectiva, amb la finalitat de desenvolupar la capacitat d’anàlisi crítica i el treball autònom, i la recerca i la valoració de la pervivència dins de diferents àmbits dels sabers, com ara el científic, lingüístic, literari, artístic, cultural i històric que el llegat grecoromà aporta al segle XXI.

Metodologia

A través dels materials penjats al Moodle del curs, l'alumne anirà completant les tasques als diferents blocs i finalment crearà una situació d'aprenentatge.

 

  • Estudiar conceptes com la pau, la justícia i l'organització social mitjançant la història de Grècia i Roma.
  • Visionar la pervivència del patrimoni artístic i cultural associat al món clàssic en arts plàstiques, música i arts escèniques.
  • Estudiar la visió de la dona a l'antiguitat a través de les fonts arqueològiques.
  1. Estudi i l’anàlisi de les fonts arqueològiques i literàries dels estereotips de la dona a l’antiguitat per qüestionar la construcció normativa des de Grècia i Roma de la desigualtat entre dones i homes i detectar la persistència d’actituds i normes socials. Així, a través del reconeixement i la comparació de situacions i contextos de desigualtat i violències de gènere entre el passat i el present s’ha de promoure el compromís i les accions necessàries que afavoreixin la igualtat de gènere.
  2. Estudi de conceptes com ara la pau, la justícia i l’organització social. Mitjançant la història de Grècia i Roma amb connexió sempre vers situacions de l’actualitat, es pot despertar l’interès per l’estudi i l’evolució de conceptes com ara l’amistat, la tolerància i la convivència dins d’un món plurilingüe i multicultural, la ciutadania, la interpretació del poder, la globalització i el compromís democràtic i participatiu per a la millora de la societat.
  3. La visió de la pervivència d’una gran part del patrimoni històric i cultural associat al món clàssic, per exemple, en les arts plàstiques, musicals i escèniques, permet la interpretació d’una part important del llegat artístic en el patrimoni de la humanitat per mitjà de la història. L’aproximació al patrimoni com a font de coneixement activa les emocions i la sensibilitat estètica, la qual cosa ha de facilitar l’estudi i l’anàlisi dels elements de pervivència que es troben tant en el patrimoni global com en el local.

Meritxell Blay Boquera

Llicenciada en Filologia Clàssica per la Universitat de Barcelona (UB). Continua els estudis amb el programa de doctorat en Estudis Hispànics i Romànics a la Universitat Rovira i Virgili (URV). Comença la seva tasca docent com a professora de Llatí, Grec i Cultura Clàssica a secundària i batxillerat. S’interessa també pel patrimoni i l’arqueologia i cursa el Màster en patrimoni arqueològic i recursos culturals a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Combina la seva tasca docent amb la científica com a investigadora adscrita a l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC), on du a terme projectes educatius. Treballa també per la divulgació i la difusió de la cultura clàssica i dirigeix l’Associació de Professorat de Clàssiques de Catalunya (APLEC), amb la qual efectua diferents activitats per a alumnat i professorat de Clàssiques.

Retroacció del 80 % de les tasques demanades i lliurament de la situació d'aprenentatge final.

No hi ha horaris.