Karina Gibert

Doctora en Enginyeria Informàtica i professora universitària especialitzada en IA

"Nosaltres anem a les escoles i expliquem a les nenes que les professions TIC són cabdals, que es troben ja al cor de la medicina, la psicologia, l’antropologia, la física, la biologia, i que és molt important ajudar a transformar aquests camps des d’aquesta mirada femenina. Visibilitzem referents per inspirar aquestes nenes, que són el futur."

Francesc Xavier Vila

Secretari de Política Lingüística

"La llengua és alhora un signe d’identitat col·lectiva, una eina de vinculació social i una eina de promoció social que s’ha de distribuir equitativament entre tota la població. De fet, resulta molt difícil de pensar que hom pugui viure plenament integrat a Catalunya prescindint totalment del català, perquè en això implica viure totalment al marge de bona part de la vida social del país."

Anna Vall Rius

Directora i sòcia fundadora de Logos Media

"Quan vaig descobrir la mediació vaig saber que era això el que volia: donar la paraula a les persones, retornar el poder i la responsabilitat de prendre decisions sobre la seva pròpia vida a les persones, que han d’activar i posar en pràctica aquestes decisions sobre elles mateixes i sobre tot allò que les afecta directament."

Joaquim Arenas Sampera

Mestre, pedagog i pare del model d'immersió lingüística

"La llengua de l’educació formal en tots els sistemes educatius del món és sempre la llengua del país, que és alhora la llengua del territori, perquè el sistema educatiu pretén fer ciutadans independentment de la llengua familiar i de l’origen dels alumnes."

Pilar Benejam i Arguimbau

Mestra, geògrafa i pedagoga

"Potser l'únic mèrit que tinc, que és un mèrit compartit amb els moviments de renovació pedagògica, és que van tenir clar que el primer que havíem de fer era retrobar el llegat de la millor tradició pedagògica de Catalunya, del que s'havia fet durant la República, estudiar-ho i aplicar-ho."

M.Teresa Codina

Mestra i pedagoga

"Potser l'únic mèrit que tinc, que és un mèrit compartit amb els moviments de renovació pedagògica, és que van tenir clar que el primer que havíem de fer era retrobar el llegat de la millor tradició pedagògica de Catalunya, del que s'havia fet durant la República, estudiar-ho i aplicar-ho."

Salvador Alsius i Clavera

Periodista i professor universitari

"La proliferació de pantalles de totes mides, la preservació de la identitat o la invasió de les fake-news, per citar-ne només alguns, són fenòmens nous que conviden a enfortir les defenses que tota la població en general però molt especialment els infants i els adolescents necessiten per moure’s en la nova economia dels signes."

Octavi Fullat i Genís

Filòsof i pedagog

"La meva concepció pedagògica és dialèctica, de confrontació. En el fons s’acaren, en la vida interior, la mare i el pare, Montessori i Negrín. Ho acabeu d'assenyalar: llibertat, però amb cultura; joia de viure, però precisió i rigor; en una direcció elegida, però efectiva, eficient; seguint un model, però respectant les diverses opinions."