243004 - Integració de la intel·ligència artificial en la tasca docent: eines i estratègies per al professorat

  • Àrea temàtica:

    Metodologia d'aula i innovació educativa

  • Modalitat:

    En línia

  • Nivell:

    Internivells

Professorat:

Javier Badia Clavera

Dates:

Del 8 a l'11 de juliol

Dies:

Curs de dilluns a dijous (12 h), i divendres sessió plenària dialogada i debat posterior (3 h, assistència obligatòria). Total 15 hores

Hores:

De 8.30 a 11.30 h

Total hores:

15

Lloc:

En línia

Ha estat sol·licitat el reconeixement d'aquest curs dins el Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. En aquests moments es troba pendent de resolució.

Tarifes
Col·legiat/ada:

45,00 €

No col·legiat/ada:

65,00 €

Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores:

45,00 €

Inscriu-t'hi

Afegir a la cistella

Aquest curs està dissenyat per empoderar els docents de tots els nivells educatius amb els coneixements i les habilitats necessàries per integrar la intel·ligència artificial (IA) en la seva pràctica docent. Al llarg de quatre sessions intensives, els participants descobriran com la IA pot transformar l'ensenyament-aprenentatge, oferint suport pedagògic personalitzat, optimitzant l'avaluació i la retroacció, millorant la gestió d'aula i fomentant la inclusió.

Començarem amb una introducció a la IA, en què els participants aprendran els principis bàsics i com pot ser aplicada efectivament a l'educació. Seguidament, ens endinsarem en l'enginyeria de prompts, una habilitat clau per maximitzar l'ús d'assistents IA a l'aula. Explorarem com la IA pot actuar com a assistent pedagògic, proporcionant suport adaptat a les necessitats individuals dels estudiants, i com pot revolucionar el procés d'avaluació i la retroacció i fer-lo més eficient i personalitzat.

Addicionalment, els docents aprendran estratègies per gestionar l'aula utilitzant la IA, que facilitarà un entorn d'aprenentatge més dinàmic i interactiu. També cobrirem com utilitzar la IA per donar suport a l'alumnat, incloent-hi la creació d'assistents virtuals (chatbots) educatius, una eina poderosa per a l'aprenentatge autònom.

El curs conclourà amb una visió aprofundida de les aplicacions avançades de la IA en l'educació, més enllà de ChatGPT, per preparar els docents per liderar la integració tecnològica en els seus entorns educatius. Amb una combinació de teoria i pràctica, aquesta formació és una oportunitat única per a docents que volen ser a l'avantguarda de la innovació educativa.

 

Metodologia

La metodologia combinarà explicacions teòriques amb un fort component pràctic. Els participants treballaran amb exemples reals i desenvoluparan un portafolis de prompts i eines d'avaluació. Serà interactiu, amb espai per a preguntes, reflexions i intercanvi d'idees.

  • Comprendre els fonaments de la IA en l'educació: proporcionar als participants una sòlida comprensió de com la IA pot ser aplicada en l'àmbit educatiu, des de la introducció dels seus conceptes bàsics fins a l'exploració de les seves aplicacions més avançades més enllà de ChatGPT.
  • Desenvolupar habilitats en l'enginyeria de prompts per a l'ensenyament: ensenyar als docents com dissenyar i optimitzar prompts per a eines d'IA, per millorar la interacció amb assistents pedagògics IA i maximitzar-ne l'eficàcia en l'entorn d'aprenentatge.
  • Integrar la IA com a suport pedagògic i en l'avaluació: formar els participants en l'ús de la IA com a eina per enriquir l'experiència educativa, incloent-hi l'assistència pedagògica personalitzada i l'aplicació de la IA en processos d'avaluació i retroacció, amb l'objectiu de millorar l'eficiència i l'eficàcia de l'aprenentatge-ensenyament.
  • Optimitzar la gestió d'aula mitjançant la IA: proveir estratègies i eines basades en IA per a la gestió eficient de l'aula, incloent-hi la personalització de l'aprenentatge i el suport a l'alumnat, per crear entorns d'aprenentatge més inclusius i adaptatius.
  • Crear i implementar assistents virtuals educatius: capacitar els docents en el disseny i el desenvolupament d'assistents virtuals educatius com a recursos interactius per suportar l'aprenentatge autònom i personalitzat, així com explorar casos d'ús avançats de la IA en l'educació per inspirar la creació de solucions innovadores en el seu context educatiu.
  • Conèixer altres eines, més enllà de ChatGPT, per integrar-les en la tasca docent.
  • Introducció de la IA
  • Enginyeria de prompts
  • La IA com assistenta pedagògica
  • La IA al procés d'avaluació i retroacció
  • Gestionar l'aula amb IA
  • Com utilitzar la IA per ajudar l'alumnat
  • Creació d'assistents virtuals educatius
  • Aprofundiment en la IA: la IA més enllà de ChatGPT
  • Conclusions i tancament
  •  

Javier Badia Clavera

Professor de Tecnologia, Informàtica i Programació a l’Institut Torre Vicens de Lleida. Professor associat a l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, al Departament d’Economia i Empresa. Formador de professorat en IA, Programació i Pensament Computacional i Competència Digital Docent Enginyer mecànic per l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida. Enginyer en Organització Industrial per la Universitat de Vic. Màster en Enginyeria Industrial per l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida. Màster en Direcció de Plantes Industrials per la Universitat Politècnica de Catalunya. Màster en Formació de Professorat per la Universidad Internacional de la Rioja.

  • Assistència a les sessions virtuals (80%).
  • Completar un portafolis personal.
No hi ha horaris.