243006 - Aprenentatge basat en projectes I. Introducció bàsica

  • Àrea temàtica:

    Metodologia d'aula i innovació educativa

  • Modalitat:

    En línia

  • Nivell:

    Internivells

Professorat:

Laura-Agnes Boyd Cahué, M. Rosa Pérez Bohigas

Dates:

De l'1 al 4 de juliol

Dies:

Curs de dilluns a dijous (12 h), i divendres sessió plenària dialogada i debat posterior (3 h, assistència obligatòria). Total 15 hores

Hores:

Connexió lliure. Curs asíncron

Total hores:

15

Lloc:

En línia

Ha estat sol·licitat el reconeixement d'aquest curs dins el Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. En aquests moments es troba pendent de resolució.

Tarifes
Col·legiat/ada:

45,00 €

No col·legiat/ada:

65,00 €

Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores:

45,00 €

Inscriu-t'hi

Afegir a la cistella

Aquest curs té una segona part, Aprenentatge basat en projectes II, pautes bàsiques per al desenvolupament d’un projecte.
Curs en línia de 12 hores reconegut pel Departament d'Educació per a l'obtenció del perfil professional.
Consta de tres mòduls en els quals es presenten aspectes teòrics i pràctics bàsics que permeten una introducció al coneixement de l'enfocament ABP.
Aquest curs s’adreça a professorat de cicle superior de primària, de secundària i de batxillerat.
És convenient tenir algun coneixement d'anglès, atès que alguna activitat pot ser en aquest idioma.
 

Metodologia

La metodologia es basa en la construcció de l’aprenentatge pas a pas.
A partir de l’input rebut, els participants desenvoluparan unes tasques pràctiques i, com a tasca final, un esquema amb els elements bàsics que componen un projecte.
 

  • Conèixer els principis bàsics de l'ABP.
  • Situar la metodologia ABP en un context competencial.
  • Treballar estratègies per elaborar un projecte.
  • Promoure el desenvolupament de les habilitats cognitives i el pensament crític de l’alumnat.
  • Crear un esquema amb els elements bàsics d’un projecte
  • Reflexió sobre la metodologia ABP.
  • L’ABP i les competències.
  • Conceptes bàsics per a l’elaboració d’un projecte.
  • El rol del professorat ABP.
  • Desenvolupament dels processos cognitius dels alumnes.
  • Elements crear un esquema amb els elements bàsics d’un projecte.
     

Laura-Agnes Boyd Cahué

M. Rosa Pérez Bohigas

L'avaluació del curs és formativa i sumativa, és a dir, s'avaluen totes les tasques que es fan al llarg del curs, així com la tasca final. El curs consta de tres blocs i els participants han de presentar un total de sis tasques, dues per cada bloc. L’avaluació d’aquestes tasques és formativa i es dona retroacció amb suggeriments de millora en cas que sigui necessari.
Per aprovar el curs cal que es presentin totes les tasques i que tinguin una  avaluació positiva. 

No hi ha horaris.