243008 - Aprenentatge basat en projectes II. Desenvolupament bàsic d’un projecte

  • Àrea temàtica:

    Metodologia d'aula i innovació educativa

  • Modalitat:

    En línia

  • Nivell:

    Internivells

Professorat:

Laura-Agnes Boyd Cahué, M. Rosa Pérez Bohigas

Dates:

Del 8 al 11 de juliol

Dies:

Curs de dilluns a dijous (12 h), i divendres sessió plenària dialogada i debat posterior (3 h, assistència obligatòria). Total 15 hores

Hores:

Connexió lliure. Curs asíncron.

Total hores:

15

Lloc:

En línia

Ha estat sol·licitat el reconeixement d'aquest curs dins el Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. En aquests moments es troba pendent de resolució.

Tarifes
Col·legiat/ada:

45,00 €

No col·legiat/ada:

65,00 €

Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores:

45,00 €

Inscriu-t'hi

Afegir a la cistella

Aquest curs és la segona part del curs Aprenentatge basat en projectes I. En el cas que s’hagi fet un altre curs d’introducció a l’aprenentatge basat en projectes, es pot dur a terme directament aquesta segona part.
Curs en línia de 12 hores reconegut pel Departament d'Educació per a l'obtenció del perfil professional.
Consta de tres mòduls en els quals es presenten aspectes teòrics i pràctics bàsics que permeten arribar a l’elaboració d’un projecte senzill.
Aquest curs s’adreça a professorat de cicle superior de primària i a professorat de secundària.
Es recomana algun coneixement d’anglès, atès que alguna activitat pot ser en aquesta llengua.

Metodologia

La metodologia emprada en aquest curs es basa en la construcció de l’aprenentatge pas a pas.
A partir de l’input rebut, els participants desenvoluparan unes tasques pràctiques, i com a tasca final elaboraran un petit projecte.

  • Aprofundir en els principis de l'ABP.
  • Situar la metodologia ABP en un context competencial.
  • Proporcionar eines i estratègies per elaborar un projecte.
  • Avaluar competencialment.
  • Crear un projecte senzill per implementar a l’aula.
  • Reflexió sobre la metodologia ABP
  • El treball col·laboratiu
  • Teoria de la bastida (scaffolding)
  • Interrelació de llengua i contingut
  • La lectura competencial
  • L’avaluació
  • Conceptes clau per elaborar un projecte

Laura-Agnes Boyd Cahué

M. Rosa Pérez Bohigas

L'avaluació del curs és formativa i sumativa, és a dir, s'avaluen totes les tasques que es fan al llarg del curs, així com la tasca final. El curs consta de tres blocs i els participants han de presentar sis tasques, dues per cada bloc.

L’avaluació d’aquestes tasques és formativa i es dona la retroacció corresponent amb suggeriments de millora en el cas que sigui necessari.

Per aprovar el curs cal que es presentin totes les tasques i que tinguin una avaluació positiva.

No hi ha horaris.