Helena Pol Salvà
De l'1 al 4 de juliol
Dilluns i dimarts, línia. Dimecres i dijous, presencials. Divendres sessió plenària.
De 16 a 19 h
15
Escola Joan Pelegri
Ha estat sol·licitat el reconeixement d'aquest curs dins el Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. En aquests moments es troba pendent de resolució.
45,00 €
65,00 €
45,00 €
En el nou currículum de batxillerat i d'ESO, es proposa treballar la literatura a l’aula a partir de la creació d’itineraris lectors i situacions d’aprenentatge. Aquest curs pretén orientar els docents en les noves propostes per a treballar i preparar activitats sobre literatura. En el cas del currículum de batxillerat, es proposa treballar la literatura de modalitat a partir de quatre fils temàtics (el jo, els altres, el jo i la natura) en relació a obres de la literatura catalana i castellana, de diferents èpoques i gèneres, i d’altres literatures.
Metodologia
Exposició de la documentació (decrets dels currículums d'ESO i batxillerat, propostes i orientacions per a treballar la literatura...). Ús d'ordinador per a consultar el material i per al treball personal.
-Comentar l’enfocament de la literatura en els nous currículums d’ESO i de batxillerat.
-Conèixer què són els itineraris lectors i les situacions d’aprenentatge, com a noves propostes per a treballar la Llengua catalana i la literatura i la Llengua castellana i la Literatura a l’aula.
-Consultar recursos sobre literatura que es poden usar a l’aula per a preparar activitats.
-Organitzar activitats per a treballar a l’aula.
1a sessió
-La literatura en el nou currículum d’ESO i de batxillerat.
-Presentació dels itineraris lectors del Departament d’Educació.
- Introducció a les Situacions d’Aprenentatge.
2a sessió
-Proposta d’una bastida d’un itinerari lector.
-Proposta i tria de possibles itineraris lectors.
3a sessió
-Treball personal de creació d’una bastida d’un itinerari lector.
-Organització d’activitats, cerca de recursos...
4a sessió
-Presentació de la proposta d’itineraris i posada en comú amb els
Llicenciada en Filologia catalana (UdG), té estudis de Teoria de la Literatura i Literatura catalana (UPF) i un Màster Oficial en Estudis Avançats de Llengua i Literatura catalanes (UAB-UB). També s'ha format en el camp de l'edició, amb un postgrau en Edició (UPF) i ha treballat en editorials com Destino o Proa. A més, té una llicenciatura en Informació i Documentació (UOC). És professora de Llengua catalana i Literatura d'educació secundària i batxillerat en un centre públic. Actualment, col·labora com a coordinadora i formadora del servei de Currículum d'ESO i el Batxillerat del Departament d'Educació en la formació «Situacions d'aprenentatge per al Batxillerat competencial». Ha elaborat el dossier de Paraules, flors i pólvora de Cinta Arasa i la formació per al programa El gust per la lectura 2023-2024 del Servei de Suports i Recursos Lingüístics. Ha publicat l'edició de Notes i pensaments de Josep Pla, l'Àlbum de Josep Palau i Fabre del PEN Català i ha col·laborat en l'edició de PEN Català. 100 anys protegint la llengua i la llibertat d'expressió. Sobre l'estudi de la Llengua catalana i la literatura, ha publicat Competències lingüístiques de 1r a 4t d'ESO de Castellnou amb Toni Faus, ha col·laborat en el manual de Llengua catalana i Literatura de 2n de batxillerat, editat per Vicens Vives, i ha preparat Itineraris lectors per a l'ESO amb Anna Ponsatí per a Castellnou.
Creació d'una bastida d'un itinerari lector amb activitats i lectures.
Descripció del torn | Dies | Hores diàries | Professor/a | Aula | Streaming | Mode |
---|---|---|---|---|---|---|
La literatura a l'aula: crear itineraris lectors | 01-jul., 02-jul. | 3 | Helena Pol Salvà | No | En línia | |
La literatura a l'aula: crear itineraris lectors | 03-jul., 04-jul. | 3 | Helena Pol Salvà | Joan Pelegri | No | Presencial |