A24003 - El benestar a les aules: Guia per a la convivència als centres educatius

  • Àrea temàtica:

    Eines de millora personal i altres

  • Modalitat:

    En línia

  • Nivell:

    Internivells

  • Reconegut:

    R

Professorat:

Mireia Valdés Llonch

Dates:

El curs s'inicia cada dia 1 de mes (1 de març, 1 d'abril, 1 de maig), i té una durada d'un mes.

Dies:

Connexió lliure. Forma't al teu ritme!

Hores:

30

Total hores:

30

Lloc:

En línia

Aquest curs forma part del Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.

Tarifes
Col·legiat/ada:

66,00 €

No col·legiat/ada:

80,00 €

Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores:

66,00 €

Inscriu-t'hi

El curs s'inicia cada dia 1 de mes (1 de febrer, 1 de març, 1 d'abril, 1 de maig), i té una durada d'un mes.

Tindreu accés al curs el dia 1 del mes següent a la vostra inscripció.

Afegir a la cistella

Es tracta d’un curs pensat per dissenyar el pla d’intervenció a l’educació infantil, primària i ESO, amb coherència, amb consciència i sobretot amb l’objectiu de col·laborar en el fet que els nostres alumnes creixin amb equilibri emocional i gestió de les pròpies emocions, alhora que esdevinguin ciutadans sensibles i oberts a la intel·ligència emocional.

Busca instaurar als centres educatius estratègies per a la millora de la convivència.

  • Aprendre què comporta el benestar emocional a les aules
  • Reflexionar sobre com els documents de centre poden emmarcar les estratègies de benestar emocional
  • Descobrir el potencial de l’ús de les tècniques diàriament a l’aula en benefici del benestar emocional.

Mòdul 1: El benestar emocional i documentació de centre

Contextualització del benestar emocional a les aules
Documentació de centre que ha de recollir les estratègies de benestar emocional: projecte educatiu de centre (PEC), normes d’organització i funcionament de centre (NOFC), projecte de convivència (PdC), pla d’atenció tutorial (PAT), entre d’altres
El tutor en relació amb el benestar emocional

Mòdul 2: Estratègies pràctiques de convivència i benestar

2.1. Organització d’espais de creixement personal

2.2. El mindulness a l’aula, la meditació, la respiració conscient, la musicoteràpia, la risoteràpia, el ioga  i altres estratègies (per a cada nivell educatiu)

Mòdul 3: Objectius i beneficis de l’aplicació de les estratègies

3.1. Objectius i beneficis

3.2. Com incentivar a tota la comunitat educativa a implementar tècniques de benestar emocional

3.3. Anàlisi de casos: experiències reals a centres educatius

Mireia Valdés Llonch

Participar activament en un fòrum on es plantejaran diferents situacions de convivència i reflexionar sobre el seu impacte en l’entorn educatiu.
A partir de l’exposició d’un cas justificar quines estratègies es poden posar en pràctica a l’aula per fomentar la cohesió de l’alumnat i el millorar el clima de convivència.
Partint d’un cas fictici, elaborar un Pla d’Actuació per a planificar estratègies per millorar el benestar emocional en els centres educatius.
Elaborar un pla estratègic per a la participació activa de la comunitat eductiva en el benestar emocional d’infants i joves.

Descripció del torn Dies Hores diàries Professor/a Aula Streaming Mode
01-març, 31-març 30 Mireia Valdés Llonch Presencial