Mireia Valdés Llonch
El curs s'inicia cada dia 1 de mes (1 de març, 1 d'abril, 1 de maig), i té una durada d'un mes.
Connexió lliure. Forma't al teu ritme!
30
30
En línia
Aquest curs forma part del Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.
66,00 €
80,00 €
66,00 €
El curs s'inicia cada dia 1 de mes (1 de febrer, 1 de març, 1 d'abril, 1 de maig), i té una durada d'un mes.
Tindreu accés al curs el dia 1 del mes següent a la vostra inscripció.
Es tracta d’un curs pensat per dissenyar el pla d’intervenció a l’educació infantil, primària i ESO, amb coherència, amb consciència i sobretot amb l’objectiu de col·laborar en el fet que els nostres alumnes creixin amb equilibri emocional i gestió de les pròpies emocions, alhora que esdevinguin ciutadans sensibles i oberts a la intel·ligència emocional.
Busca instaurar als centres educatius estratègies per a la millora de la convivència.
Mòdul 1: El benestar emocional i documentació de centre
Contextualització del benestar emocional a les aules
Documentació de centre que ha de recollir les estratègies de benestar emocional: projecte educatiu de centre (PEC), normes d’organització i funcionament de centre (NOFC), projecte de convivència (PdC), pla d’atenció tutorial (PAT), entre d’altres
El tutor en relació amb el benestar emocional
Mòdul 2: Estratègies pràctiques de convivència i benestar
2.1. Organització d’espais de creixement personal
2.2. El mindulness a l’aula, la meditació, la respiració conscient, la musicoteràpia, la risoteràpia, el ioga i altres estratègies (per a cada nivell educatiu)
Mòdul 3: Objectius i beneficis de l’aplicació de les estratègies
3.1. Objectius i beneficis
3.2. Com incentivar a tota la comunitat educativa a implementar tècniques de benestar emocional
3.3. Anàlisi de casos: experiències reals a centres educatius
Participar activament en un fòrum on es plantejaran diferents situacions de convivència i reflexionar sobre el seu impacte en l’entorn educatiu.
A partir de l’exposició d’un cas justificar quines estratègies es poden posar en pràctica a l’aula per fomentar la cohesió de l’alumnat i el millorar el clima de convivència.
Partint d’un cas fictici, elaborar un Pla d’Actuació per a planificar estratègies per millorar el benestar emocional en els centres educatius.
Elaborar un pla estratègic per a la participació activa de la comunitat eductiva en el benestar emocional d’infants i joves.
Descripció del torn | Dies | Hores diàries | Professor/a | Aula | Streaming | Mode |
---|---|---|---|---|---|---|
01-març, 31-març | 30 | Mireia Valdés Llonch | Sí | Presencial |