A24005 - Reptes del tutor avui

  • Àrea temàtica:

    Eines de millora personal i altres

  • Modalitat:

    En línia

  • Nivell:

    Internivells

  • Reconegut:

    R

Professorat:

Mireia Valdés Llonch

Dates:

El curs s'inicia cada dia 1 de mes (1 de març, 1 d'abril, 1 de maig), i té una durada d'un mes.

Dies:

Connexió lliure. Forma't al teu ritme!

Hores:

30

Total hores:

30

Lloc:

En línia

Aquest curs forma part del Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.

Tarifes
Col·legiat/ada:

66,00 €

No col·legiat/ada:

80,00 €

Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores:

66,00 €

Inscriu-t'hi

Afegir a la cistella

Aquest curs situa el docent en la realitat actual a les aules. Planteja estratègies d’intervenció i el fa coneixedor de les principals funcions segons el seu rol.

Amb aquest curs s’aprenen estratègies de gestió de centre i d’aula, així com el potencial de la bona organització a l’aula per a l’èxit educatiu.

  • Establir les bases per fer una tutoria positiva i satisfactòria per a l’alumne. Treballar per a la motivació de l’alumnat
  • Aprendre a elaborar els continguts base d’un pla d’acció tutorial efectiu i factible, per ser aplicat al centre
  • Practicar com fer entrevistes amb pares i tutors
  • Aprendre a dur a terme tutories individuals amb els alumnes

Recorregut històric i contextualització

  • Recorregut històric del rol del tutor
  • El rol del tutor dins el nou currículum: el tutor guia
  • Documentació de centre i d’aula per al desenvolupament de les funcions tutorials.

La importància de la comunicació assertiva dins el centre educatiu

  • Eines de comunicació assertiva per a la comunicació amb alumnat, famílies i equip educatiu
  • Reunions eficients
  • Eines motivar l’alumnat

Gestió de grup

  • Estratègies de dinàmica de grup per a la convivència
  • El sociograma com a eina de diagnosi
  • Anàlisi de casos: experiències reals en centres educatius

Mòdul 1:

  • L’adolescent i el grup classe:
  • Concepte d’adolescent i adolescència
  • L’adolescent dins l’aula
  • Rols de l’alumne dins l’aula
  • Què és un equip de treball
  • Apliquem el que s'ha explicat al grup classe

Mòdul 2:

  • Dinàmica de grup i cohesió:
  • Què és la dinàmica de grups
  • Què són les tècniques de dinàmica de grups
  • Avaluació dels equips de treball

Mòdul 3:

  • Motivació i acció:
  • Què és la motivació?
  • Principals teories de la motivació
  • La frustració
  • El clima a l’aula
  • Avaluació de la motivació

Mireia Valdés Llonch

Els alumnes hauran d’entregar un dossier on es treballa el tema proposat. Aquest dossier és extens i complet per tal que el professor vegi si s’ha entès i treballat el tema. És un dossier on se li demanen a l’alumne/a aspectes fonamentals del temari relacionats amb la pràctica real d’una tutoria.
Lliurament correcte de les diferents parts de què es compon la programació didàctica i la seva òptima aplicació a l’aula.

Descripció del torn Dies Hores diàries Professor/a Aula Streaming Mode
01-març, 31-març 30 Mireia Valdés Llonch En línia