Necessitats especials d'aprenentatge

A24010 - Els trastorns del desenvolupament a l'escola

  • Àrea temàtica:

    Necessitats especials d'aprenentatge

  • Modalitat:

    En línia

  • Nivell:

    Internivells

  • Reconegut:

    R

Professorat:

Lídía Arroyo Navajas

Dates:

De l'1 de març a l'1 d'abril de 2024 

Dies:

Connexió lliure. Forma't al teu ritme

Hores:

30

Total hores:

30

Lloc:

En línia

Aquest curs forma part del Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.

Tarifes
Col·legiat/ada:

66,00 €

No col·legiat/ada:

80,00 €

Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores:

66,00 €

Inscriu-t'hi

Afegir a la cistella

El curs dotarà als professionals de l’educació dels elements necessaris per detectar i garantir l’accés al currículum dels alumnes amb necessitats educatives especials.

El model d’aprenentatge en línia s’orientarà cap al desenvolupament de competències específiques i transversals, així com de l’autonomia a l’estudi. En aquest sentit, és necessària una implicació de l’estudiant que inclogui la revisió crítica dels materials i els recursos de la bibliografia, l’estudi sistemàtic dels continguts, la reflexió sobre els casos i problemes plantejats, la resolució de les activitats planificades, la recerca, anàlisi i elaboració d’informació, etc. El professorat tindrà la funció de guia d’aquest aprenentatge, però s’exigirà a l’estudiant que participi, opini, resolgui, consulti i posi en pràctica tot allò que ha après.

  • Identificar els signes d’alerta de les principals Dificultats d’Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament
  • Saber gestionar, organitzar i optimitzar els recursos del centre per tal de garantir l’accés al currículum de l’alumnat amb NEE
  • Conèixer les noves tècniques d’intervenció per a abordar les diferents Necessitats Educatives Especials
  • Identificació i intervenció en cas d’alumnes amb Dificultats d’Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament (TEA, Dislèxia, TDAH, TANV).
  • Resolució de situacions educatives en una aula atenent a la diversitat: organització i mitjans (eines de detecció, estratègies d’intervenció: SEP, PI, etc…)

Lídía Arroyo Navajas

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades.
  • Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts.
  • Anàlisi pràctic d’un cas.
  • Identificar les principals característiques d’una de les Dificultats  d’aprenentatge estudiades.

 

Descripció del torn Dies Hores diàries Professor/a Aula Streaming Mode
01-març, 31-març 30 Lídía Arroyo Navajas En línia