El llibre és una eina útil per a tota la comunitat educativa, docents, administracions, centres, universitats, grups de recerca, sindicats i associacions de famílies.
Us convidem a la presentació i lliurament del llibre en PDF sobre la reforma de la LOMLOE a docents i entitats educatives.
EDUCAR PER EL SIGLO XXI: REFORMAS Y MEJORAS. LOMLOE: DE LA NORMA AL AULA
Data: dilluns 14 de març, de 18 a 19,30 h
Lloc: Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya.
Adreça: Rambla de Catalunya, 8 pral. Barcelona
PROGRAMA
18 h. Benvinguda.
Àlex Rocas Jordi, degà del Col·legi de Doctors i Llicenciats.
18.10 h Presentació del llibre editat per Atlantida i Grupo Anaya.
Florencio Luengo, coordinador general del grup d’investigació i innovació del projecte Atlántida.
18.20 h Contingut
Nueva estructura del currículo LOMLOE: Perfil de salida y descriptores, competencias específicas, DUA, ODS y programación.
Javier Valle, professor de la Universitat Autònoma de Madrid (UAM) i expert en polítiques supranacionals.
Ejemplificaciones de trabajo LOMLOE en aulas y trabajo por proyectos: Algunas claves de los Reales Decretos de currículo y las experiencias de infantil, primaria, secundaria y bachillerato
Florencio Luengo, coordinador general del grup d’investigació i innovació del projecte Atlántida.
19 h Debat obert entre els ponents i els assistents.
19.30 h Cloenda de l'acte i lliurament del llibre en PDF.
A qui s'adreça aquest llibre?
A tots els docents de totes les etapes educatives, a les administracions educatives, conselleries d’educació, centres del professorat, servei d’inspecció, equips directius i d’orientació, confederacions de famílies i AMPA, sindicats, grups d’innovació i editorials, facultats i departaments universitaris que gestionen graus i màsters educatius.
Si voleu assistir-hi, cal confirmar l’assistència a activitats@cdl.cat o bé trucar 933 170 428.
Aforament limitat.
ESTRUCTURA I CONTINGUT DEL LLIBRE
Introducción: El currículo como oportunidad de mejora.
Bloque I: Enfoques y novedades en el sistema, en instituciones y en el currículo.
Bloque II: Análisis del modelo en los Anteproyectos de RRDD por etapas. Claves internacionales del modelo, el guiño disciplinar de competencias específicas.
Bloque III: Hacia un nuevo currículo: Discursos desde innovación educativa. Situaciones para el aprendizaje competencial, inclusivo, tecnológico y sostenible.
Bloque IV: Ejemplificaciones del aula y los centros. Experiencias pioneras. Situaciones para el aprendizaje en Infantil, Primaria, Secundaria, Bachillerato. Grupos pioneros en clave curricular, proyectos, perfil docente, rol de alumnado.
Conclusiones: Fortalezas / Debilidades del currículo LOMLOE. Reto común.
Anexos: Documentos oficiales. Glosario conceptual para entender la LOMLOE.