« tornar

173400 - Ciències 12-15, una proposta per ensenyar ciències amb sentit

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Ciències experimentals
Modalitat Presencial
Nivell Secundària
Coordinador Mercè Izquierdo Aymerich
Professorat Concepción Calvo Lomero, David Rial Pujol, Josefa Guitart Mas, Josep Corominas Viñas, Josep Lluis Estaña Viver, Josep M. Faro Lalanne, Mercè Guerrero Sala, Mercè Izquierdo Aymerich, Tomàs Luis Aguilera Juan
Data Del 3 al 7 de juliol. De 8:30 a 11:30
Dies de dilluns a divendres
Adreça Escola Joan Pelegri. Consell de Cent, 14 AULA: Laboratori Biologia
Total hores 15
Preu
Col·legiat65,00€
No col·legiat95,00€
Suplement15,00€

DESCRIPCIÓ

Convidem a una reflexió sobre la multidisciplinarietat i l'adquisició de competències de pensament científic a l'ESO i avancem respostes. Partim d'un disseny curricular en què han participat molts professors i que volem compartir.

Places limitades: 20

OBJECTIUS

  • Justificar el disseny d’una “ciència per a tots” que potenciï l’experimentació i el llenguatge científic a partir de l‘activitat amb sentit dels alumnes, que els motiva
  • Analitzar les dificultats de la multidisciplinarietat en l’etapa secundària obligatòria i fer propostes per superar-les
  • Potenciar el treball conjunt dels professors de diferents disciplines
  • Proporcionar recursos per treballar en projectes i, alhora, assegurar els aprenentatges bàsics de les ciències
  • Convidar els professors assistents a participar en el projecte i en la innovació que suposa la seva aplicació als centres

CONTINGUTS

Presentarem la proposta de currículum per a l’ESO (els tres primers anys, ciències per a tothom), que anomenem Competències de pensament científic a l’ESO (ciències 12-15).
Els eixos del currículum són: el suport a l’activitat científica del alumnes, que es porta a terme en context i de manera “modelitzadora” i reflexiva, amb una atenció especial a la introducció del llenguatge científic, la promoció de les competències curriculars i el treball conjunt de professors de diferents disciplines.
En les sessions analitzarem els continguts dels 9 temes que configuren la proposta curricular des d’aquests eixos i mostrarem com fer compatible un treball per projectes per resoldre problemes rellevants amb un treball seriós que engresqui els alumnes amb un treball seriós d'introducció dels conceptes científics capaços d'implicar-hi emocionalment els alumnes.


« TORNAR