« tornar

173500 - Noves metodologies en les matemàtiques de secundària

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Competència matemàtica
Modalitat Presencial
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Mikel Martín Relancio
Data Del 3 al 7 de juliol. De 8:30 a 11:30
Dies de dilluns a divendres
Adreça Escola Joan Pelegri
Total hores 15
Preu
Col·legiat65,00€
No col·legiat95,00€

DESCRIPCIÓ

El curs presenta una proposta alternativa a la forma d'ensenyament tradicional de les matemàtiques, defugint l'ús d'algoritmes i apostant per una metodologia vivencial i manipulativa, visual i contextualitzada que arribi a tots els públics.

Cal portar ordinador portàtil.

OBJECTIUS

  • Conèixer i utilitzar diferents recursos i materials en l'aprenentatge de les matemàtiques.
    Ser capaç de dissenyar activitats que parteixin des de la vivència i el context per arribar al simbolisme matemàtic i, si cal, a la generalització
  • Conèixer diferents exemples d'activitats realitzades amb èxit en els diferents cursos de secundària
  • Generar entorns d'aprenentatge individualitzat amb la plataforma Lesson-Plans de Symbaloo
  • Conèixer una nova proposta d'avaluació continuada per rúbriques d'aprenentatge.

CONTINGUTS

  • Procés de canvi en la didàctica de les matemàtiques a secundària. Introducció: justificació i context, adaptació del currículum a la realitat del centre, noves activitats i noves formes d’aproximar l’alumnat a les matemàtiques, recursos i materials, entorns d’aprenentatge individualitzat, l’avaluació
  • Recursos i materials. Exemples: macrocosmos: vídeos, mapes…, mezzocosmos
    i microcosmos: material al mercat i recursos propis. Les regletes i les seves possibilitats
  • Recursos i materials per alumnat amb dificultats: les taules cartesianes, els fulls quadriculats i les seves possibilitats de càlcul
  • Noves activitats: Estructura i disseny. Connexió entre context i simbolisme matemàtic.
  • Activitat pràctica: Disseny d'una activitat
  • Entorns d’aprenentatge individualitzat. Exemple aplicat al col·legi Llor.
    Utilització del Symbaloo i de la seva plataforma, Lesson-Plans
  • Proposta d’avaluació continuada per rúbriques d’aprenentatge
  • Valoració general del curs.

« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »