Meritxell Blay Boquera, Ignasi Vidiella Puñet
Del 13 de gener al 31 de març de 2023
Divendres
De 17.00 a 19.00 h
20
En línia
Ha estat sol·licitat el reconeixement d'aquest curs dins el Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. En aquests moments es troba pendent de resolució.
140,00 €
200,00 €
140,00 €
La nova convocatòria d’oposicions, en un nou marc legal en procés d’implantació, tindrà com un dels eixos vertebradors la necessitat d’elaborar una unitat didàctica per tal de ser defensada segons la nova llei educativa, els nous currículums i una possible concreció a l’aula que està per determinar.
A més, la importància que sembla que la nova convocatòria donarà als temes fa que l'elaboració, la preparació i l'estudi dels temes siguin claus per assolir l’èxit d’aquesta part.
Aquest curs vol ser una ajuda per a tots els aspirants en la delimitació del nou marc legal, l’elaboració de temes i la valoració de quina és la bibliografia més rellevant per desenvolupar-los, així com en l’elaboració ex novo d’una unitat didàctica.
Metodologia
Activitats
a. Objectius del curs en el marc legal de la unitat didàctica
● Proporcionar els coneixements per elaborar una unitat didàctica adaptada a la resolució
● Identificar els principals documents normatius i la legislació vigent en matèria educativa per adequar-hi la unitat didàctica
b. Objectius del desenvolupament de la unitat didàctica
● Aprendre què cal tenir en compte per elaborar una unitat didàctica
● Dominar l'exposició i la defensa de la unitat didàctica en oposicions
c. Objectius de l’elaboració de temes
● Reconèixer la bibliografia més rellevant de cada àmbit
● Elaborar unes temes de qualitat que barregin la part acadèmica i la didàctica
Llicenciada en Filologia Clàssica per la Universitat de Barcelona (UB). Continua els estudis amb el programa de doctorat en Estudis Hispànics i Romànics a la Universitat Rovira i Virgili (URV). Comença la seva tasca docent com a professora de Llatí, Grec i Cultura Clàssica a secundària i batxillerat. S’interessa també pel patrimoni i l’arqueologia i cursa el Màster en patrimoni arqueològic i recursos culturals a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Combina la seva tasca docent amb la científica com a investigadora adscrita a l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC), on du a terme projectes educatius. Treballa també per la divulgació i la difusió de la cultura clàssica i dirigeix l’Associació de Professorat de Clàssiques de Catalunya (APLEC), amb la qual efectua diferents activitats per a alumnat i professorat de Clàssiques.
Professor de Llengües Clàssiques des del 2018, ara a Rubí, i funcionari de Grec des de 2020. Graduat en Filologia Clàssica el 2014 a la Universitat de Barcelona. Màster en cultures i llengües de l'antiguitat el 2015. Ha fet recerca sobre cristianisme primitiu, sobretot Eusebi de Cesarea, i ha publicat diferents articles sobre aquesta temàtica i sobre didàctica de les clàssiques. És membre de la Junta de l'Associació de Professorat de Llengües Clàssiques (APLEC).
Sessió 1. | 13 de gener | Presentació del curs. Elaboració de temes de llengua i literatura |
Sessió 2. | 27 de gener | Elaboració de temes d’història i del món clàssic |
Tasca 1. | 8 de febrer | Elaboració d’un tema (de llengua o literatura) |
Tasca 2. | 13 de febrer | Elaboració d’un tema (d'història o del món clàssic) |
Sessió 3. | 10 de febrer | Marc legislatiu espanyol i català |
Sessió 4. | 24 de febrer | Com enfocar la UD (activitats, situacions d’aprenentatge, etc.). |
Sessió 5. | 27/02-03/03 | Entrevistes personals |
Tasca 3. | 3 de març | Esquema de la UD dins del marc legislatiu |
Sessió 6. | 17 de març | Com preparar la defensa |
Tasca 4. | 27-31 de març | Defensa de la UD |