« tornar

C203706 - A qui em crec? Propostes didàctiques per n@vegar per l’entorn comunicatiu

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Aprenentatge amb tecnologies digitals
Modalitat en línia
Nivell Secundària
Coordinador programa eduCAC del Consell de l’Audiovisual de Catalunya
Professorat Davínia Ligero Tormo, Imma Cabré, M. Alba Ambròs Pallarès
Data de l'1 al 10 de juliol. De 12:00 a 14:00
Dies de dilluns a divendres
Adreça en línia
Total hores 20
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat100,00€

Aquest curs inclou a la seva programació sessions virtuals a temps real mitjançant la plataforma Microsoft Teams. Us preguem que feu atenció als dies i les hores establertes per a les sessions. S’habilitarà, també, una plataforma Moodle per al curs, a fi de dur a terme, si s’escau, les activitats asíncrones. Una vegada inscrits, rebreu els detalls de connexió per correu electrònic.

Coordinat pel programa eduCAC del Consell de l’Audiovisual de Catalunya

Taller teoricopràctic desenvolupat a partir dels materials del programa eduCAC. L’equip formador oferirà recursos pràctics per introduir l’educació en comunicació a l’aula de secundària, que es podrà fer de manera individual o en petit grup, enfocada en el consum informatiu, la infoxicació i la desinformació. Es facilitaran les eines, els recursos i els continguts per dur a terme una pràctica audiovisual centrada en la preproducció, la producció i la postproducció d’una peça audiovisual del gènere informatiu amb un tècnic expert. El curs es podrà obtenir, també, sense l’edició final de la noticia atenent les circumstàncies actuals que tenim.

 

 

A qui em crec? Propostes didàctiques per n@avegar per l’entorn comunicatiu

Aquest estiu 2020 el programa eduCAC ofereix formació a distància sobre els seus materials didàctics amb el Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filo...

youtu.be

 

Visualitza aquí el vídeo promocional del curs 

Objectius

  • Entendre el canvi que ha suposat Internet en la manera de rebre i interactuar amb la informació i el coneixement.
  • Utilitzar amb autonomia i esperit crític els mitjans de comunicació i les TIC per obtenir, interpretar i elaborar informacions contrastades i opinions.
  • Potenciar una actitud activa a l’hora d’informar-nos i aprendre a fer front a la desinformació i les fake news.
  • Conèixer el procés d’elaboració de la informació i produir una notícia.
  • Ampliar les competències en l’àmbit del llenguatge audiovisual a partir dels continguts apresos.
  • Elaborar un producte audiovisual del gènere informatiu seguint els passos de la preproducció, la producció i l’edició amb la finalitat de fomentar l’esperit crític davant les notícies i informacions.

 

Metodologia

 Els continguts del taller es treballaran a partir de lectures, visionat de vídeos, elaboració d’activitats breus, mostra d’evidències del que s’està aprenent, participació als fòrums de debat i del disseny i elaboració d’una pràctica audiovisual transferible a l’aula de secundària.

Calendari de les sessions virtuals

Les classes virtuals amb connexió en temps real seran els dies:

3 de juliol de 12 a 14 h

4 de juliol de 12 a 14 h

5 de juliol de 12 a 14 h

7 de juliol de 12 a 14 h

8 de juliol de 12 a 14 h

9 de juliol de 12 a 14 h

10 de juliol de 12 a 14 h

Avaluació

Es tindrà en compte el següent:

  • Realització de les activitats breus (20%)
  • Participació als fòrums de debat (10%)
  • Mostra de les evidències d’aprenentatge sobre la pràctica reflexiva (20%)
  • Preproducció de la peça informativa (20%) 
  • Producció de la peça  (20%)
  • Postproducció (10%)

 

Programa

Dimecres 1 de juliol de 12 a 14 h: Presentació del curs i conferència d’obertura Encontres i desencontres de l’educació mediàtica i l’educació. De què parlem? per part d’Alba Ambròs.Descobrim i aprenguem sobre el programa eduCAC (www.educac.cat): orientacions sobre els diversos tipus de materials existents, objectius i formes d’implementació. El treball per competències a partir dels materials eduCAC. Els àmbits d’aprenentatge i eduCAC. Fem zoom sobre la competència audiovisual. Transferibilitat a l’aula de secundària. 

Dijous 2 de juliol: Desinformació en temps d’epidèmia. La funció social del periodisme. Gèneres periodístics. Informació i opinió. Com s’elabora una notícia? Les 6W i criteris i elements que han de tenir les peces informatives. L’agenda temàtica dels mitjans i la seva responsabilitat editorial. Informar-se en l’era dels algoritmes i les xarxes socials. Anàlisi de les propostes didàctiques per navegar per l’entorn comunicatiu. De què parlem?

Divendres 3 de juliol de12 a 14 h: Taller pràctic sobre la preparació d’una notícia, redacció i realització Introducció a l’editatge de la notícia aplicant un editor simple de dispositius mòbils per part de Pere Arcas.

Dilluns 6 de juliol: Sobreinformació, infoxicació, desinformació i infoentreteniment. Oportunitats i riscos d’informar-se per Internet. Com construeixen fets alternatius els mitjans. A qui em crec? Estem informats o entretinguts? Anàlisi de les propostes didàctiques. Fem un decàleg sobre com estar ben informats i ser espectadors crítics.

 Dimarts 7 i dimecres 8 de juliol de 12 a 14 h: Treball teoricopràctic de redacció i realització d’entrevistes i enquestes per incloure en una peça informativa amb Pere Arcas. Preparació en grup virtual d’una crònica informativa per ser rodada de manera individual atenent les possibilitats de cada participant.  

 Dijous 9 de juliol de 12 a14 h: Taller d’editatge de la crònica de la peça definitiva per penjar-la al Moodle amb Pere Arcas. 

 Divendres 10 de juliol de 12 a 14 h: Aprenem a detectar fake news. Recursos per lluitar contra la desinformació. Visionat crític de les produccions realitzades a partir d’una rúbrica. Valoració final del curs.