« tornar

C203017 - Further Steps into CLIL/Introducció a l’AICLE II

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Metodologia d'aula i innovació educativa
Modalitat en línia
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Laura-Agnes Boyd Cahué, M. Rosa Pérez Bohigas
Data del 10 al 20 de juliol. De 0:00 a 0:00
Dies de dilluns a divendres
Adreça en línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat100,00€

Aquest curs es realitzarà mitjançant activitats asíncrones, a través de la plataforma Moodle. Per tant, no hi haurà connexions en temps real amb el docent ni horaris establerts.

Una vegada inscrits, rebreu els detalls de connexió per correu electrònic.

Descripció

El curs Further Steps into CLIL és un curs en línea de 15 hores, que tindrà lloc del dia 10 al 20 de Juliol de 2020. Aquest curs és una continuació de First Steps into CLIL, també de 15 hores, que tindrà lloc de l'1 al 10 de juliol.

Es tracta d'aprofundir en els principis teòrics i pràctics de la metodologia CLIL/AICLE. Aquest curs està adreçat a professorat de primària i secundària de qualsevol matèria no lingüística amb un nivell mínim d`anglès B2, així com a professorat d´anglès interessat en aquesta metodologia.

Consta de dos mòduls i una tasca final. Es donen elements que permeten endinsar-se en el coneixement de l'enfocament CLIL/AICLE, i s'ofereixen eines per poder elaborar material per implementar a l'aula.

Metodologia

La metodologia emprada en aquest curs es basa en "learning by doing" (metodologia orientada a l'acció). Els participants seran els responsables del seu aprenentatge i amb la retroacció contínua per part dels tutors/es, aniran construint el coneixement CLIL/AICLE pas a pas.

A partir de l'input rebut, els participants hauran de desenvolupar diferents tipus de tasques de reflexió, de lectura i de producció de tipus pràctic. Al final del curs, hauran de crear una activitat competencial CLIL/AICLE que pugui ser aplicada a l'aula.

Continguts

  • Reflexió sobre la metodologia CLIL.
  • El coneixement previ.
  • Preguntes conductores
  • CLIL/AICLE i el treball competencial.
  • L'avaluació i les rúbriques com a eina per l'avaluació.
  • Exemples d'activitats CLIL.
  • Com elaborar activitats CLIL.

Objectius

A la finalització del curs el professorat assistent podrà:

  • Reconéixer la importància del coneixement previ de l'alumnat.
  • Elaborar preguntes conductores (Driving Questions).
  • Potenciar la creació de rúbriques com a eina d'avaluació.
  • Conèixer exemples d'activitats CLIL/AICLE.
  • Crear activitats competencials CLIL/AICLE amb bastides de contingut i llengua (Scaffolding).

Avaluació

L'avaluació del curs és formativa i sumativa, és a dir, s'avaluen totes les tasques que es fan al llarg del curs així com la tasca final, i es dona el corresponent feedback als participants per tal que les puguin millorar en el cas que sigui necessari.

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »