« tornar

C203717 - Eines 2.0: crea continguts en línia molt didàctics, integra animació i so, implementa l’entorn Google Suite en les teves creacions (nivell avançat) (transversal)

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Aprenentatge amb tecnologies digitals
Modalitat en línia
Nivell Internivells
Coordinador
Professorat Xavier Medina Yrigoyen
Data del 10 al 20 de juliol. De 0:00 a 0:00
Dies de dilluns a divendres
Adreça en línia
Total hores 20
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat100,00€

Aquest curs es realitzarà mitjançant activitats asíncrones, a través de la plataforma Moodle. Per tant, no hi haurà connexions en temps real amb el docent ni horaris establerts.

Una vegada inscrits, rebreu els detalls de connexió per correu electrònic

Descripció

Possiblement ja fa temps que et mous en el món educatiu en línia, hi tens experiència i et vols llençar a nous reptes, com generar, amb eines potents i visuals, recursos avaluatius, de gamificació, avançar en més habilitats en Google Suite i les seves eines, i implementar en les teves habilitats, videotutorials, so i publicació a YouTube-Studio.

En el curs anirem relacionant les diverses eines i les anirem integrant entre elles per acabar generant els espais en línia de publicació i on visualitzar-les.

Caldrà tenir un compte de Gmail i possibilitat d’enregistrar per mitjà de micròfon extern o intern.

Objectiu general 

Desenvolupar les competències professionals dels docents per adequar-les a les necessitats del context educatiu, social, digital, tecnològic i laboral. 

 Matèria 

 Tecnologia de la informació i Comunicació - Educació.

Projecte, Llengua, Matemàtiques, Tecnologia. 

Objectius 

  • Adquirir coneixement de les eines presentades i les seves característiques.
  • Conèixer la utilitat de cada eina en la tasca de gestió tècnica del mestre i les seves possibilitats per a l’etapa o nivell en què treballa.
  • Utilitzar eines tècniques exposades amb orientació didàctica creant així exemples pràctics.
  • Fer ús d’eines d’entorns facilitadors per a l’allotjament de contingut o per a la comunicació dels seus membres.

 

Objectius específics 

  • El docent ha de ser capaç de generar material avaluatiu en línia adreçat als seus alumnes incorporant-hi diversos mitjans tècnics i lúdics, i poder-ne fer seguiment de les dades.
  • El docent ha de ser capaç de gestionar els principals usos que ofereix Google, en la creació d’un site, el seu enriquiment, i implementat pel treball cooperatiu per mitjà de documents compartits incrustats.
  • El docent ha de ser capaç de crear i gestionar uns repositoris de continguts digitals atractius per a l’alumnat i útils per al mestre.
  • El docent ha de ser capaç d’enregistrar àudio, incloure sons i músiques i generar un vídeo tutorial adreçat als alumnes, posicionat a YouTube o Google Drive.

 

Continguts

Integra imatge i so

1. Vols fer un vídeo tutorial en línia i publicar-lo? Enregistra la teva veu, afegeix música, posa fletxes, assenyala, posa-hi figures geomètriques, organitza’l en carpetes. Publica en diversos llocs el teu vídeo.

2. Youtuber educatiu? Vols tenir un canal de YouTube on publicar els teus vídeos tutorials? Pública i treballa dins de YouTube Studio per retocar els teus vídeos i millora les teves creacions. 

3. Enregistra àudio, exporta arxiu de so, barreja música, afegeix efectes i prova més eines en línia per enregistrar la teva veu. Publica-ho a la xarxa i fes que els teus alumnes interactuïn.

 Crea continguts

4. Educaplay: si vols generar els millors exercicis en línia per als teus alumnes, amb multitud de tipus de preguntes i formats, has trobat l’eina en forma de plataforma, que també et permetrà generar grups tancats d’alumnes, amb registre o sense, per un codi i amb reptes.

5. Genially: sí, Genially és una plataforma genial, crea exercicis de preguntes en línia amb efectes visuals fantàstics, motivadors, genera reptes, és gamificació en línia, des de preguntes amb decorats efectistes fins a un escape room!, amb presentacions d’animació dinàmiques i interactives amb l’alumne.

 Interactua a la interfície de Google Suite

6. Descobreix alguns trucs de Google Docs que potser no coneixes. Utilitats pràctiques curioses i interactivitat amb l’alumnat, inserint àudio, notificacions, dictat, comentaris... Treu el màxim partit a Google Docs, sempre hi ha coses noves que Google incorpora.

7. Avalua amb els formularis de Google i realitza enquestes. Crea proves puntuables i recull resultats i opinions en el teu Drive.

8. Google sites, potser el coneixes o n’has fet algun, però potser et queden noves coses a descobrir. Posa-hi un àudio fet per tu, crea pàgines visibles i invisibles, crea un disseny de persianes horitzontals i desplegables, insereix altres serveis nous de Google i publica en el teu site les eines que has treballat en aquest curs.

Metodologia

Abans d’iniciar curs, en els dies previs, s’enviarà un formulari de Google per valorar el nivell, les expectatives i els coneixements previs de les persones que volen fer el curs, i també per conèixer-ne els interessos i les necessitats. Això pot condicionar l’ordre del curs pel que fa a la programació.

El desenvolupament del curs seguirà l’adaptació del professor al ritme i les necessitats del grup. Les sessions estaran pautades per eines, 8 sessions.

En cada secció de l’eina, s’explicarà per escrit les seves característiques, pros i contres i també s’enregistrarà un àudio per part del formador donant algunes indicacions.

A continuació es presentaran videotutorials, seqüenciats per tal que l’alumne pugui anar seguint els passos adients per tal de dominar l’eina.

Em cada eina, es demanarà que l’alumne pugui crear un arxiu o publicació i el pengi a l’apartat de tasques.

També es podrà demanar puntualment la resposta d’un qüestionari, i la participació del fòrum per compartir dubtes i/o parlar de l’eina.

Es valorarà per part del formador, en funció de les dades de l’enquesta, el fet de poder dirigir un itinerari de sessions marcat i fer que l’alumne, per passar a una altra secció, hagi hagut d’haver completat la prèvia o generar un itinerari més lliure.

El formador, via plataforma, acompanyarà els alumnes des de la recepció de les tasques, des del correu electrònic i també dels dels fòrums que es puguin obrir i en la resolució de dubtes.

Es farà ús del treball cooperatiu de l’alumnat, i compartiran també creacions, en un site, per tal també de fer un ús de l’eina tractada.

Avaluació

En l’avaluació es tindrà present:

  • Nivell assistència i connectivitat en línia al curs: l’assistència al curs passa per la realització de tasques i el nivell de connectivitat.
  • Entrega de tasques i qualitat d’aquestes: de cada eina s’haurà d’entregar algun exercici creat i també hi haurà la possibilitat d’entregar més creacions.
  • Participació en els fòrums: es debatrà sobre les possibilitats de com aplicaran les eines els alumnes, es plantejaran dubtes, etc., per generar debat i aportar idees entre tots sobres les eines, i que els dubtes puguin també ser contestats pels alumnes i no sols pel professor.

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »