Tipus | Escola d'Estiu | ||||||
Àrea temàtica | Eines de millora personal i altres | ||||||
Modalitat | Format virtual en temps real | ||||||
Nivell | Internivells | ||||||
Coordinador | |||||||
Professorat | Ester Bach Cobacho | ||||||
Data | de l'1 al 10 de juliol. De 10:00 a 11:00 | ||||||
Dies | Combinarà sessions síncrones amb treball asíncron Horari de sessions síncrones: 2, 6 i 8 de juliol, de 10 h a 11.30 h | ||||||
Adreça | En línia | ||||||
Total hores | 15 | ||||||
Preu |
|
Combinarà sessions síncrones amb treball asíncron
Horari de sessions síncrones: 2, 6 i 8 de juliol, de 10 h a 11.30 h
Un curs per connectar amb les emocions i escoltar el cos per tal d’alliberar tensions, gestionar saludablement l’estrès, cuidar-se emocionalment i promoure la relaxació, l’energia vital i el benestar de cos i ment.
Partint d’una breu introducció teòrica sobre cada mòdul, l’aprenentatge serà bàsicament pràctic a través de tasques, qüestionaris, vídeos explicatius sobre dinàmiques a realitzar i debats als fòrums per consolidar-ne l’aprenentatge i estimular la comunicació entre els participants.
Combinarà activitats síncrones a través de Moodle amb tres sessions a temps real a través de la plataforma Teams.
Mòdul 1: Gestió saludable de l’estrès
• Els efectes de l’estrès en el cos a nivell fisiològic, cognitiu, emocional i conductual
• Estratègies i tècniques per gestionar saludablement l’estrès
Mòdul 2: Cuidar les emocions
• Les emocions bàsiques i el seu impacte en el cos
• Connexió i regulació emocional a través de tècniques de relaxació i treball corporal (respiració, automassatge, tècniques de descàrrega emocional)
Mòdul 3: Els pensaments i el benestar cos-ment
• Identificació i reformulació de creences i pensaments estressors
• Algunes tècniques de concentració, de diàleg intern constructiu i útils per calmar la ment (afirmacions, meditació, mindfulness)
1. Incrementar el grau de consciència corporal.
2. Adquirir eines de regulació de les pròpies emocions i de benestar amb un mateix i amb els altres.
3. Saber identificar i alliberar tensions corporals.
4. Promoure el pensament constructiu i la consciència plena o mindfulness.
5. Afavorir actituds d’escolta, respecte, acceptació i confiança.
- Avaluació contínua: A través de la participació als fòrums i en diverses activitats pràctiques al llarg del curs.
- Avaluació final: amb les eines apreses al llarg del curs, caldrà elaborar una proposta de dues activitats de treball corporal:
1) Per afavorir el benestar emocional del docent.
2) Per aplicar a l’aula i acompanyar el benestar emocional dels alumnes.