« tornar

213702 - 10 Eines 2.0: avalua online, crea continguts i espais per a les teves creacions TIC

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Aprenentatge amb tecnologies digitals
Modalitat Format virtual en temps real
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Xavier Medina Yrigoyen
Data de l'1 al 10 de juliol. De 16:00 a 18:00
Dies Combinarà sessions síncrones amb treball asíncron. Horari de sessions síncrones: 1 de juliol, de 16 h a 18 h
Adreça En línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat100,00€

Tipologia

 Combinarà sessions síncrones amb treball asíncron.

Horari de sessions síncrones: 1 de juliol, de 16 h  a 18 h

 Descripció

Aquest curs està destinat a mestres d’educació infantil, primària, secundària i batxillerat. ¿Vols conèixer les deu principals eines que t’ajudaran en la teva tasca docent per crear material didàctic i gestionar les dades com a mestre?

El curs vol aportar unes eines 2.0 operatives online, que facilitin al mestre tant la gestió de la informació com la creació de material didàctic per a la xarxa. Les deu eines permeten crear i desenvolupar material. Tot i que fem ús de tecnologia, l’objectiu del curs es aportar eines pedagògiques i didàctiques que millorin la nostra tasca.

Caldrà tenir un  compte de Gmail i la possibilitat d’enregistrar per mitjà de micròfon extern o intern. Cal tenir el navegador Google Chrome

 Metodologia

Abans d’iniciar curs s’enviarà un formulari de Google per valorar el nivell, les expectatives i els coneixements previs de les persones que volen fer el curs, i també per conèixer-ne els interessos i les necessitats. Això pot condicionar l’ordre del curs pel que fa a la programació.

El desenvolupament del curs tindrà en compte el ritme i les necessitats del grup. Les sessions estaran pautades per eines: deu sessions.

A cada secció de l’eina, se n’explicarà per escrit les característiques, els pros i contres, i també s'enviarà un àudio amb algunes indicacions.

A continuació es presentaran videotutorials, seqüenciats per tal que l’alumnat pugui seguir els passos per dominar l’eina.

En cada eina, es demanarà que l’alumne pugui crear un arxiu o publicació i el pengi en l’apartat de tasques.

També es podrà demanar puntualment la resposta d’un qüestionari, i la participació en el fòrum per compartir dubtes i/o parlar de l’eina.

Es valorarà saber dirigir un itinerari de sessions marcat i fer que l’alumne per passar a una altra secció hagi completat l'anterior o hagi generat un itinerari més lliure.

El formador acompanyarà els alumnes, amb la plataforma o des del correu electrònic, i també a partir dels fòrums que es puguin obrir i en la resolució dels dubtes.

Es farà ús del treball cooperatiu de l’alumnat, i s'afavorirà que es comparteixin les tasques, per tal també de fer un altre ús de l’eina tractada.

 Continguts

 EINES D’AVALUACIÓ I LUDIFICACIÓ

1.- Thatquiz (avaluació en línia). Vols fer una intranet per crear proves avaluatives d’accés als teus alumnes? Crea la classe de treball en línia. Envia deures en línia i segueix els progressos dels alumnes: Thatquiz genera gràfiques i dona dades del rendiment.

2.-· Kahoot: potser hi has jugat, o fins i tot n'has fet un, però saps que pots tenir el registre de dades online dels concursants? Kahoot és una manera de gamificar, d’aprendre concursant. Crea les teves preguntes, en diversos formats, i fes que els teus alumnes concursin, per ordinador, mòbil, tauleta, projectant els resultats.

3.- Flippity, una pàgina de recursos per gammificar, juga, avalua i gestiona grups.

●  EINES D’IMATGE I SO

4.-· Enregistra amb Audacity i publica en línia els teus enregistraments sonors. Enregistra la veu, barreja música i efectes i publica’l al teu lloc web.

5.- Screencast-o-matic: eina en línia per fer tutorials de vídeo. S'enregistra el que es fa en pantalla i la veu de la persona, i es visualitza a través de webcam. Genera un arxiu de vídeo per publicar.S'hi pot incorporar l'àudio des de la intranet. Es pot pujar directament a YouTube.

● OBLIDA'T DEL POWERPOINT I FES MAPES ON LINE ! 

7.-Mapes conceptuals i mapes mentals: Bubble, Text2Mindmap i els mapes mentals. Fes un mapa conceptual/mental de manera ràpida i exportable i descobreix altres possibilitats de gran utilitat.

EINES DE POSICIONAMENT

6.-  Powtoon, Crea vídeos animats  per tu, enriquits per una galeria de personatges, efectes, decorats, … on situar els continguts que sempre havies volgut compartir.

8.-Symbaloo, o com presentar un escriptori online molt visual amb link per carpeta.

9.-Calameo i  Issuu, eines-repositori amb diverses prestacions, a banda de la funció d’emmagatzemar i la possibilitat de compartir.

10.-Crea un site Google, o si en tens un, descobreix-ne noves prestacions. Enriqueix el lloc web també amb els serveis de Google Docs com a eines de treball cooperatiu i integra-hi les eines que estem treballant en el curs.

 OBJECTIUS

·  Adquirir coneixement de les eines 2.0 presentades i les seves característiques.

· Utilitzar les eines 2.0 que s'expliquin en el curs i crear material operatiu.

·  Conèixer la utilitat de l’eina en la tasca docent i les possibilitats que té en  l’etapa o nivell en què es treballa.

 Objectius específics

Objectiu 1:

El docent ha de ser poder generar material avaluatiu online adreçat als seus alumnes amb diversos mitjans tècnics i lúdics, i poder fer seguiment de les dades.

Objectiu 2:

El docent ha de ser capaç de gestionar els principals usos que ofereix google, en la creació i l'enriquiment d’un site, i implementar el treball cooperatiu per mitjà de documents compartits incrustats.

Objectiu 3:

El docent ha de ser capaç de crear i gestionar uns repositoris de continguts digitals atractius per a l’alumnat i útils per al mestre.

Objectiu 4:

El docent ha de ser capaç d’enregistrar àudio, incloure sons i músiques i generar un vídeotutorial adreçat als alumnes, posicionat a youtube o a google drive.

 Avaluació

En l’avaluació es tindrà present:

● Nivell d'assistència i connectivitat online al curs: l’assistència al curs implica la realització de tasques.

● Entrega de tasques i nivell de qualitat: de cada eina se n'haurà d’entregar algun exercici i també hi haurà la possibilitat d’entregar més creacions.

● Participació en els fòrums: es debatran les possibilitats per aplicar les eines, es plantejaran dubtes, per generar debat i aportar idees entre tots.

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »