« tornar

213704 - Tecnologies digitals i aprenentatge II

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Aprenentatge amb tecnologies digitals
Modalitat Format virtual en temps real
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Ferran Adell Espanyol
Data del 10 al 20 de juliol. De 0:00 a 0:00
Dies Curs asíncron. Connexió mitjançant moodle en horari lliure.
Adreça En línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat100,00€

Curs asíncron. Connexió mitjançant moodle en horari lliure.

 Descripció

En aquest curs plantegem una introducció a les diferents eines digitals necessàries per crear una estratègia digital d’aprenentatge des del punt de vista pràctic. Exposarem i introduirem les opcions que tenim a l’abast per crear entorns d’aprenentatge en línia, el desenvolupament i la publicació de continguts pedagògics digitals, les estratègies avaluatives i, per últim, les estratègies de relació/interacció docent-alumne-grup que permetin la consecució dels objectius pedagògics plantejats en el pla docent inicial.

 Continguts

1. Creació d'un entorn d'aprenentatge en línia

1.1 Organització general: gestors de grup i continguts (CMS)

1.2 Allotjament de continguts digitals (hosting, dominis i plataformes externes)

1.3 Wordpress, Moodle, Google Classroom, mòduls Wiki, etc.

2. Materials i continguts pedagògics digitals (creació)

2.1 Continguts textuals i multimèdia (presentacions, pdf multimèdia, etc.)

2.2 Àudio (podcasts)

2.3 Imatges educatives (infografies, mapes conceptuals, etc.)

2.4 Creació de continguts audiovisuals docents

2.4.1 Vídeos i webinars

2.4.2 Vídeos interactius (testos i interacció amb l'usuari)

2.5 Breu introducció a la gamificació de continguts

3. Estratègies, eines i plataformes per a la interacció docent

3.1 Textuals (correu, xats, etc.)

3.2 Audiovisuals (videoxat)

3.3 Streaming i tutorials en directe

4. Tipologies disponibles per a la creació d'activitats pedagògiques digitals (alumne)

4.1 Eines clàssiques (editors i processadors)

4.2 El poder dels programes de presentacions (powerpoint, google slides, keynote, etc.)

4.3 Projectes col·laboratius

4.4 Estratègies avaluatives

4.1 Clàssiques

4.2 Autoavaluació

4.3 Estratègies digitals (Trivinet, Kahoot, etc.)

 Avaluació

L'avaluació del curs consistirà en la realització d’un projecte individual dividit en diferents parts. Per una banda, la configuració i gestió d'un gestor de continguts educatius i per l'altra, la creació de continguts digitals pedagògics, de tipologia variada, amb l'ús de les diferents eines de creació que treballarem al llarg de les sessions. El plantejament avaluatiu està definit de manera que cada alumne pugui centrar-se en les seves matèries d'interès, o de dedicació professional.

 

 

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »