« tornar

222402 - Les matemàtiques d’un biòleg, enginyer o economista difereixen molt de les d’un matemàtic?

Tipus Escola d'Hivern
Àrea temàtica Ciències i matemàtiques
Modalitat Presencial
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat
Data De l'1 de febrer al 15 de març de 2022. De 0:00 a 0:00
Dies Dimarts
Adreça Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya
Total hores 15
Preu
Col·legiat55,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores55,00€
No col·legiat70,00€

Descripció

Ets en llistes d'interinatge o t’han ofert una plaça en una escola per impartir un curs de Matemàtiques de l’ESO, però la teva formació no és matemàtica? Haver-se format en biologia, enginyeria, economia, etc., no pot ser un impediment perquè les teves classes no siguin fructíferes per als teus alumnes i que gaudiu de la classe dia a dia.

Navegant pel currículum dels quatre cursos d’ESO anirem observant detalls que ens permetran donar un toc més rigorós i matemàtic a les nostres classes. Veurem suggeriments, idees i projectes que ens facilitaran potenciar i inculcar aquesta habilitat, que quedarà reflectida en el talent del nostre alumnat.

Prioritzarem tant les demostracions dels continguts del currículum com el llenguatge o el vocabulari que utilitzem.

Destinataris

Adreçat a professors amb una formació científica no matemàtica que ha d’impartir un curs de Matemàtiques a alumnes de secundària.

Metodologia

L’experiència i els dubtes dels participants promouran el debat, que serà el motor del curs. Utilitzarem com a eina de treball l’aprenentatge significatiu i cooperatiu entre iguals. Introduirem exemples de com utilitzar eines teòriques o un vocabulari més específic i/o rigorós.

Continguts

  • Sessió 1: presentació i introducció del curs.
  • Sessió 2: nombres, fraccions i percentatges, angles, cercle, introducció a l’àlgebra, equacions lineals.
  • Sessió 3: factoritzar, equacions quadràtiques, probabilitat i sistemes d’equacions
  • Sessió 4: teorema de teorema de Pitàgores, identitats-equacions-fórmules. Sèries, concepte de funció.
  • Sessió 5: geometria en dues dimensions, successions i concepte de límit.
  • Sessió 6: angles i triangles, trigonometria, representació gràfica de funcions, etc.
  • Sessió 7: presentació i posada en comú de les tasques assignades durant les sessions anteriors.

Objectius

  • Donar eines als assistents per traslladar als alumnes habilitats més matemàtiques.
  • Viure i entendre la part més teòrica i abstracta de les matemàtiques, d’una manera més lleugera, perquè els alumnes en captin la bellesa.
  • Donar un enfocament transversal a l’ensenyament de les matemàtiques.

Avaluació

  • Assistència al 80% de les sessions
  • Cal omplir un petit formulari, abans i després de les sessions, per observar si hi ha diferències en l’enfocament de les classes.

 

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »