« tornar

223008 - Recursos de comunicació per a entrevistes docents

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Metodologia d'aula i innovació educativa
Modalitat Presencials
Nivell Internivells
Coordinador
Professorat David Estrades Peña
Data Del 8 al 14 de juliol. De 8:00 a 11:00
Dies Divendres, dilluns, dimarts, dimecres, dijous
Adreça Escola Joan Pelegrí, c/Consell de Cent, 14
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat105,00€


Si vols ampliar la teva certificació a 30 hores, matricula’t sense cost addicional al curs  223013 - Jornades Ser docent al segle XXI: Qui som, què fem i per què ho fem?

  •  Si t’interessa fer un tercer curs, només hauràs de pagar un suplement de 25 euros.
  • Recorda que els cursos de 30 hores són vàlids per al concurs de mèrits de la pròxima convocatòria d’estabilització de plantilles docents, així com per als estadis de promoció docent.
  • Cursos reconeguts dins el Pla de formació permanent de professorat del Departament d’Educació (gestió en tràmit).

 

Descripció:

Es tracta de facilitar un coneixement i una pràctica més complets sobre el fet comunicatiu.   

S'aprofundirà en la interacció que es dona entre els pensaments, les emocions i els missatges que es transmeten. Es presentaran i aplicaran recursos per millorar la capacitat comunicativa dels docents en el context de les entrevistes amb l'alumnat i les famílies.

Metodologia:

Utilitzarem coneixements i tècniques provinents de camps d'estudi molt reconeguts, aplicats a l'àmbit docent: psicologia cognitiva, educació emocional, programació neurolingüística (PNL), teràpia gestalt i coaching, que permeten millorar la comunicació en les entrevistes dels docents amb l'alumnat i les famílies.

En tot moment es tindrà en consideració el context, l'experiència personal i les necessitats dels participants en el curs.

Les propostes teòriques seran sempre il·lustrades i aplicades mitjançant activitats pràctiques diverses, com ara, introspecció individual, pluja d’idees (brainstorming), debat/diàleg, jocs de rol (role-playing), materials visuals i audiovisuals, entre d’altres.

Continguts:

Els apartats bàsics són:

  1. El mapa i el territori. Fets i interpretacions. Model ABC. Identificació de creences limitadores i distorsions cognitives. La reestructuració cognitiva
  2. Funcionalitat de les emocions. Gestió emocional de la por i la ira. Assertivitat
  3. Els quatre missatges en la comunicació. Aspectes no verbals. Escolta activa
  4. Llenguatge positiu i empoderador. Bones preguntes. Retroacció. Reenquadrament

Avaluació:

En cadascun dels diferents apartats tractats es portaran a terme pràctiques que permetin comprovar tant la comprensió teòrica com la seva aplicació en el context docent.

Tant les activitats individuals com grupals tindran una fase de posada en comú, valoracions i retroacció que també ajudaran a l'autoavaluació de cada participant.

 

 

 

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »