« tornar

223312 - Tutankhamon, la seva època i la seva tomba. Una eina per a l’aprenentatge

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Ciències socials
Modalitat Presencials
Nivell Secundària i Batxillerat
Coordinador Museu Egipci de Barcelona
Professorat Luis Manuel Gonzálvez Ortega, Maite Rada Caballe
Data De l'11 al 15 de juliol. De 11:30 a 14:30
Dies de dilluns a divendres
Adreça Museu Egipci
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat105,00€
Suplement5,00€


Si vols ampliar la teva certificació a 30 hores, matricula’t sense cost addicional al curs  223013 - Jornades Ser docent al segle XXI: Qui som, què fem i per què ho fem?

  •  Si t’interessa fer un tercer curs, només hauràs de pagar un suplement de 25 euros.
  • Recorda que els cursos de 30 hores són vàlids per al concurs de mèrits de la pròxima convocatòria d’estabilització de plantilles docents, així com per als estadis de promoció docent.
  • Cursos reconeguts dins el Pla de formació permanent de professorat del Departament d’Educació (gestió en tràmit).

 

Descripció:

Proposem una aproximació a l’antic Egipte a partir dels materials de la tomba de Tutankhamon, el centenari del descobriment de la qual es commemora aquest any. Estudiarem qüestions diverses vinculades amb la política i la historia, comerç internacional i globalització del món antic, biologia, alimentació i estudi de mòmies. També coneixerem  eines, materials i tècniques utilitzades pels antics egipcis.

Metodologia:

Formació preferentment presencial a l’aula i visites i activitats al Museu Egipci de Barcelona i les seves exposicions.

Objectius del curs:

Aprofundir en els aspectes menys coneguts de la cultura i la societat dels antics egipcis a través dels objectes de la tomba de Tutankhamon,  amb una interacció de l’estudi del passat combinat amb les noves visions i tècniques aplicades a aquesta famosa joia dels faraons.

Continguts:

El curs s’impartirà en cinc sessions:

  • L’Egipte de Tutankhamon:

Introducció a la història d’Egipte de l’època de Tutankhamon i els seus avantpassats, amb una especial incidència en les relacions internacionals, llengües diplomàtiques, productes i comerç internacional. Una visió de la  globalització del món antic.                                                                                                                      

  • Materials, eines i tècniques:

El terreny i les característiques geològiques d’Egipte i el seu entorn marquen els materials utilitzats per a les seves obres, tant de construcció i escultura com de joieria. Es veuran l’origen i la simbologia dels materials, les tècniques emprades i alguns dels resultats d’aquestes, especialment en joieria, amb una gran riquesa de contingut simbòlic.

                       

  • Visita al Museu Egipci de Barcelona:

Presentació de la col·lecció del Museu amb una especial atenció a algunes de les obres utilitzades per a l’estudi en les diverses sessions, i visites a les exposicions “Descobriment de la tomba de Tutankhamon” i  “Ptolomeu, faraó d’Egipte, la descoberta del seu temple”. En els dos casos s’estudiaran les tècniques arqueològiques emprades i els seus resultats.

  • Biologia, medicina i estudi de les mòmies:

Evolució de l’estudi de les restes humanes egípcies. Aportacions al coneixement de la medicina i les patologies dels antics egipcis. Noves tècniques utilitzades per estudiar  les mòmies amb l’exemple de la mòmia de Tutankhamon, de la seva primera autòpsia del 1926 als recents treballs del KTFP King Tut Family Project. Atenció a l’estudi de la mòmia del Museu Egipci de Barcelona, la Dama de Kemet.

                                              

  • Alimentació i medi natural:

El riu, les plantes i els animals que van formar l’entorn dels egipcis en van marcar la mentalitat, la vida i l’alimentació. A  través de les ofrenes de la tomba de Tutankhamon podem descobrir la dieta dels egipcis i ens podem plantejar quin punts en comú trobem amb la nostra, i potser experimentar una mica.

 

Avaluació i criteris de certificació:

Assistència al 80 % de les activitats.

Lectures i visualització de materials.

Ressenya i/o reflexió personals sobre algunes de les activitats.

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »