« tornar

231001 - Tu, jo i nosaltres: estratègies relacionals per a una tutoria creativa

Tipus Escola de Tardor
Àrea temàtica Metodologia
Modalitat Semipresencial
Nivell Internivells
Coordinador
Professorat Mireia Asensio
Data Del 5 d'octubre al 16 de novembre de 2022. De 18:00 a 20:30
Dies Dimecres
Adreça CDL i en línia
Total hores 20
Preu
Col·legiat75,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores75,00€
No col·legiat100,00€

Descripció

Les tutories són el pont entre el centre educatiu, el docent i l'alumnat. A més a més d’aquesta funció de comunicació i informació, són espais importants per generar cohesió de grup i coneixement d’un mateix i dels altres. Les tutories impliquen també converses i situacions que demanen gestió emocional i les eines per afrontar les incerteses i mediar en els problemes. Si vols augmentar la participació activa, l’autolideratge, la motivació i la creativitat dels alumnes, aquest curs t'ofereix estratègies per implementar dins les tutories. El curs és totalment vivencial per experimentar i valorar les diferents eines i dinàmiques durant el curs, així com per aplicar-les a les tutories i avaluar-ne l'impacte amb els alumnes.

Metodologia

La metodologia és participativa, vivencial i lúdica, i promou el diàleg, l’intercanvi i la reflexió. Afavorirem les relacions connectant les persones, les experiències i els sabers. Treballarem amb un marc teòric de l’antropologia dels grups i de l’ecologia emocional. Practicarem amb metodologies relacionals de les arts visuals i escèniques, el coaching creatiu i educatiu i el joc com a eina d’aprenentatge.

Calendari

El curs té una durada de 15 hores, d’octubre a novembre de 2022.

 

2 sessions presencials de 2.30 h  (5 hores)

Dimecres 5 i 12 d’octubre, de 18 a 20.30 h

2 sessions en línia de 2.30 h (5 hores)

Dimecres 19 d’octubre i 16 de novembre, de 18 a 20.30 h

5 hores de treball autònom i preparació de la reflexió del curs.

 

Objectius

  • Generar tutories més participatives, relacionals i creatives.
  • Construir una mirada antropològica i sistèmica dels grups.
  • Facilitar dinàmiques per aconseguir diferents objectius: cohesió i vincles, autolideratge, motivació, generació d’idees, avaluació de procés i un tancament efectiu i afectiu.
  • Practicar amb eines comunicatives bàsiques, com l’escolta activa, saber demanar i rebre retroacció i suport.
  • Experimentar amb recursos de l’àmbit de les arts aplicades i del coaching educatiu.

 

Continguts

  1. Benvinguda i presentacions
  2. La funció de les tutories i la visió antropològica i sistèmica dels grups
  3. Dinàmiques per crear vincles, compartir, motivar i potenciar la creativitat
  1. Eines i recursos per treballar les emocions
  2. Eines per gestionar la incertesa i resoldre problemes
  1. Dinàmiques de reflexió, valoració, agraïment i tancament
  2. Valoració col·laborativa de les pràctiques a les tutories i avaluació del curs

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »